تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۱
جالب است ۰
یک مرکز حقوقی اسرائیلی ادله و مدارک جدیدی از طرح مشترک آمریکایی- اسرائیلی برای احداث مجتمع دیپلماتیک در شهر قدس فاش کرد.
طرح احداث مجتمع دیپلماتیک آمریکا در قدس
به گزارش مردم فردا،به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز حقوقی حمایت از اقلیت عرب اسرائیل موسوم به "عدالت" که مقر آن در اراضی اشغالی است با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرد، مدارک و ادله جدیدی درباره طرح مشترک آمریکایی- اسرائیلی برای احداث مجتمع دیپلماتیک وابسته به سفارت واشنگتن در شهر قدس در اختیار دارد که قرار است بر روی زمین‌های خصوصی فلسطینیان ساخته شود.

این مرکز همچنین اعلام کرد، در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی، مالکان اصلی این زمین‌ها از جمله فلسطینیان ساکن قدس شرقی و کسانی که تابعیت آمریکایی دارند خواستار لغو فوری این طرح شدند.

مرکز حقوقی مذکور همچنین تاکید کرد، طبق آرشیو مربوط به مالکیت زمین‌هایی که قرار است این مجتمع مسکونی بر روی آنها احداث شود، متعلق به آوارگان و مهاجران فلسطینی است و اسرائیل در سال ۱۹۵۰ میلادی با استناد به قانون املاک غائبان به صورت غیرقانونی آنها را مصادره کرده است.

بر اساس تحقیقات این مرکز حقوقی، اسناد مدارک آرشیو دولتی ثابت می‌کند که این زمین‌ها متعلق به خانواده‌های فلسطینی بوده و قبل از سال ۱۹۴۸ و در زمان قیمومیت انگلیس به طور موقت به مقامات این کشور اجاره داده شد و این زمین‌ها در سال ۱۹۵۰ پس از آواره شدن آنها در جریان نکبت از مالکان فلسطینی آن مصادره شده‌اند.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که جو بایدن در دوره ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه برای نخستین بار به منطقه سفر خواهد کرد که این سفر شامل عربستان، رام الله و اراضی اشغالی می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdci.va3ct1aypbc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین