تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
جالب است ۰
بعد از عملیات شهادت طلبانه یک جوان فلسطینی در قدس که منجر به کشته شدن ۹ شهرک نشین شد جلسه شورای امنیت که برای بررسی یورش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و شهادت ۱۰ فلسطینی در این حمله برگزار شده بود مسیر خود را تغییر داد و برخی عملیات قدس را «تروریستی» دانستند.
جلسه شورای امنیت بعد از عملیات قدس مسیر خود را تغییر داد
به گزارش مردم فردا،به نقل از روزنامه القدس العربی، یک منبع دیپلماتیک عالی‌رتبه اعلام کرد: عملیات شهادت طلبانه یک جوان فلسطینی در قدس شرقی که به کشته شدن ۹ شهرک نشین منجر شد بر نشست شورای امنیت درباره یورش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و شهادت ۱۰ فلسطینی در این حمله سایه افکند. برخی سفرای شورای امنیت موضوع هدف قرار گرفتن غیرنظامیان اسرائیلی در این عملیات را مطرح کرده و آن را «تروریستی» خواندند.

این منبع اعلام کرد: تحولاتی که جمعه در قدس رخ داد رویکرد شورای امنیت را تغییر داد و برخی از «عملیات تروریستی» صحبت کردند؛ اما بیشتر هیئت‌ها موضوع تجاوز اسرائیل به جنین را مطرح کردند با این حال برخی از آن‌ها از اصطلاح «تندروها» استفاده کردند. اما همه اعضای شورای امنیت نگرانی خود را از وخامت اوضاع اعلام کردند. تور وینسلند، هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه و نماینده سازمان ملل در اراضی فلسطینی در گزارشی از همگان خواست خویشتن داری خود را حفظ کنند.

این سومین جلسه‌ای است که شورای امنیت طی ماه میلادی کنونی برای بررسی وضعیت اراضی فلسطینی برگزار می‌کند. اوایل ماه میلادی آتی جلسه فوق العاده‌ای به دنبال یورش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی برگزار شد.

وینسلند عملیات قدس را «عملیات تروریستی غیرقابل قبول» دانست که باید محکوم شود.

وی گفت: این بسیار ناراحت کننده است که این عملیات در مکان عبادت انجام شده است. هیچ توجیهی برای عملیات‌های «تروریستی» نیست. باید این عملیات‌ها محکوم شوند.

سفیر چین در سازمان ملل بعد از این نشست برخی کشورها را مسؤول عدم اتخاذ اقدام عملی از سوی شورای امنیت درباره فلسطین دانست.

وی گفت: ما بارها درخواست‌هایی را از فلسطینی‌ها و کشورهای عضو درباره لزوم فشار بر اسرائیل برای ممانعت از اتخاذ اقدامات تحریک آمیز شنیده‌ایم؛ اما شورای امنیت همچنان قادر نیست پیام قوی را در این باره بدهد.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: ما به خانواده‌های قربانیان عملیات قدس تسلیت می‌گوییم. هیچ توجیهی برای «تروریسم» وجود ندارد. ما همچنین از کشته شدن غیرنظامیان در عملیات اسرائیل در جنین ناراحت هستیم و برای کاهش تنش تلاش می‌کنیم. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفر آتی خود به منطقه بر این مساله متمرکز خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdchmxnz.23n-xdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین