تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
جالب است ۰
وزارت بهداشت یمن از افزایش تعداد تلفات حمله توپخانه‌ای و تیراندازی ائتلاف سعودی به صعده (شمال یمن)، به 324 کشته و زخمی خبر داد.
حملات ائتلاف سعودی به صعده یمن؛ 324 نفر کشته و زخمی شدند
به گزارش مردم فردا،ائتلاف سعودی عصر روز یکشنبه شهرستان «شدا» در استان مرزی صعده در شمال یمن را هدف شلیک توپ و گلوله قرار داد.

وزارت بهداشت یمن مستقر در صنعاء در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله توپخانه‌ای ائتلاف به شهرستان مرزی شدا، 31 نفر کشته شده و 261 نفر زخمی شدند.

در این بیانیه هم چنین آمده که 32 نفر نیز از اهالی این شهرستان نیز بر اثر تیراندازی ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شدند.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در مجموع از ابتدای آتش بس در یمن تاکنون 387 نفر از یمنی‌ها در حملات مختلف متجاوزان کشته و یا زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز این تجاوزاتش را در حالی ادامه می‌دهد که آتش بس در یمن از اواسط فروردین ماه جاری به پیشنهاد سازمان ملل به مدت دو ماه اجرایی شد و ۱۲ خردادماه نیز دو ماه دیگر تمدید شده است.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ۱۲ خرداد ماه اعلام کرد که این آتش بس طبق توافق طرف‌های درگیر در یمن، به مدت دو ماه دیگر تمدید شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcb.sb9urhbz9iupr.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین