تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۱
جالب است ۰
به‌زودی قابلیت جدیدی به مرورگر گوگل کروم اضافه می‌شود که هنگام باز کردن برگه‌های زیاد/ در مصرف باتری صرفه‌جویی خواهد کرد. شاید سایر مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم نیز این تغییر را اعمال کنند.
گوگل کروم به دنبال صرفه‌جویی در عمر باتری
به گزارش مردم فردا،گوگل کروم احتمالاً به‌زودی هنگام باز بودن برگه‌های زیاد در پس‌زمینه، عملکرد بهتری ارائه خواهد داد. یکی از قابلیت‌هایی که به‌تازگی در نسخه‌ی آزمایشی برنامه‌نویسان این مرورگر کشف شده است، عمر باتری گوشی‌های هوشمند را بهبود خواهد داد و شاید این تغییر حتی روی عملکرد رایانه‌های شخصی رده‌پایین و ارزان‌قیمت و همچنین کامپیوترهای قدیمی نیز تأثیر داشته باشد.

اگرچه گوگل کروم به مصرف زیاد منابع سیستم شهرت دارد اما با اختلاف زیاد، محبوب‌ترین مرورگر جهان است. البته ممکن است به‌زودی میزان مصرف باتری این مروگر بهبود یابد زیرا این شرکت درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که در همه‌ی پلتفرم‌ها، هنگام باز بودن برگه‌های زیاد، عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

گوگل کروم درحال‌حاضر به صفحات وب اجازه می‌دهد درصورتی‌که کاربر به‌مدت بیش‌ از پنج دقیقه با کد جاوا اسکریپت تعامل نداشته باشد، این کدها را یک‌بار در دقیقه اجرا کنند و اساساً با این اقدام، برگه‌های غیرفعال‌ به حالت خواب می‌روند.

پرچم جدیدی به‌نام Quick intensive timer throttling of loaded background pages در در سیستم‌عامل Chrome OS 105 مشاهده شده است که مهلت پنج دقیقه‌ای پیش‌فرض را به ۱۰ ثانیه تغییر می‌دهد و ظاهراً با این اقدام، عملکرد پردازنده‌ی مرکزی دستگاه ۱۰ درصد بهبود می‌یابد.

تغییر جدید گوگل کروم به این معنی نیست که عمر باتری ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت زیرا پردازنده‌، فقط بخشی از انرژی یک سیستم را استفاده می‌کند. باوجوداین، با توجه به تعداد برگه‌هایی که روی مرورگر باز نگه می‌دارید و همچنین بازدید از وب‌سایت‌هایی که از کدنویسی غیربهینه بهره می‌برند، شاید این ویژگی جدید تفاوت درخورتوجهی در مصرف باتری دستگاه شما ایجاد کند.

قابلیت جدید گوگل کروم احتمالاً در ماه‌های آینده برای همه‌ی پلتفرم‌ها ازجمله ویندوز، سیستم‌عامل کروم، لینوکس، macOS و اندروید ارائه خواهد شد. سایر مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم مثل مایکروسافت اج و اوپرا نیز احتمالاً این تغییر را اعمال خواهند کرد. این در حالی است که اج از قبل حالت مخصوصی برای بهبود عملکرد ارائه می‌دهد که روش کارکرد آن مشابه تغییر جدید گوگل کروم است.
https://mardomefarda.ir/vdcg.t9yrak9unpr4a.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما