تاریخ انتشار :شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
در آپدیت بعدی مرورگر گوگل کروم و هم‌زمان با انتشار نسخه ۱۱۷، یک ویژگی امنیتی جدید به این مرورگر محبوب افزوده خواهد شد تا به کاربران در زمینه شناسایی افزونه‌های مخرب و دارای بدافزار کمک کند. علاوه بر این، امکان بررسی وجود ویروس و بدافزار در افزونه‌های نصب شده به صورت دستی نیز وجود خواهد داشت.
قابلیت شناسایی افزونه‌های مخرب به گوگل کروم اضافه شد
به گزارش مردم فردا،با پیشرفت اپلیکیشن‌های مرورگر اینترنت و تبدیل آن‌ها به اکوسیستم‌های پیشرفته نرم‌افزاری که تقریباً هر ابزاری را به همراه دارند، منطقی به نظر می‌رسد که هکرها این اکوسیستم را به عنوان یک هدف بسیار ایده‌آل تصور کنند.

این در حالی است که یکی از برترین ویژگی‌های مرورگر گوگل کروم، قابلیت نصب صدها افزوده قابل دسترس آن است که به شما اجازه می‌دهند ویژگی‌ها و ابزارهای بسیار بیشتر و کاربردی‌تری را به آن اضافه کنید.

با این وجود، برخی از این افزونه‌ها به بدافزارهای جاسوسی از کاربر مجهز شده‌اند که می‌توانند علاوه بر سرقت اطلاعات بسیار حساس شما مانند اطلاعات حساب بانکی، به سیستم کامپیوتری نیز صدمه بزنند.

شناسایی افزونه مخرب توسط گوگل کروم
به گزارش Zdnet، بر همین اساس گوگل تصمیم گرفته در آپدیت بعدی این مرورگر محبوب خود در شناسایی این‌گونه افزونه‌ها به کاربر کمک کند.

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت رسمی گوگل کروم، نسخه ۱۱۷ این اپلیکیشن قادر است افزونه‌های تازه نصب شده را در سه مرحله کاملاً جداگانه بررسی کند. در واقع، مواردی همچون نقض قوانین کروم، وجود نشانه‌های مربوط به یک بدافزار یا علت حذف شدن یک مرورگر از فروشگاه کروم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا هرگونه مورد مشکوک به کاربر گزارش داده شود.


این نسخه از مرورگر کروم همچنین قابلیت بررسی به صورت دستی را هم در اختیار کاربر قرار داده و شما می‌توانید با مراجعه به منوی حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security)، پلاگین‌های نصب شده روی مرورگر خود را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که این ویژگی تأثیر چندانی روی افزونه‌های نصب شده از منابع غیررسمی نخواهد داشت. البته حتی دانلود افزونه از فروشگاه رسمی گوگل نیز نشان‌دهنده ایمن بودن آن نیست، با این وجود توسعه‌دهندگان کروم اکنون یک لایه امنیتی بیشتر در اختیار کاربران قرار داده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcd9o0x.yt0zx6a22y.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما