تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۹
جالب است ۰
رئیس جمهوری اوکراین گفت، مردم اوکراین با هیچ امتیاز سرزمینی موافقت نخواهند کرد.
زلنسکی دادن امتیاز سرزمینی را رد کرد
به گزارش مردم فردا،ولودیمیر زلنسکی، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: اوکراینی‌ها آماده نیستند تا سرزمین خود را بدهند و با این مساله موافقت کنند که این اراضی به روسیه تعلق دارد. این سرزمین ماست.

وی ادامه داد: ما همیشه در این باره صحبت می‌کنیم و تمایل داریم تا این را اثبات هم کنیم. هیچ تضمین امنیتی دیگری برای کشور وجود ندارد جز عضویت در ناتو و تصمیم عدم اعطای عضویت ناتو به اوکراین یک اشتباه است.

در جریان اجلاس بخارست در آوریل ۲۰۰۸، ناتو اعلام کرد که اوکراین و گرجستان می‌توانند در نهایت به عضویت این ائتلاف نظامی دربیایند با این حال، ناتو از ارائه "برنامه اقدام عضویت" به هر یک از دو کشور خودداری کرد که نخستین گام در روند قانونی برای پیوستن به این نهاد نظامی محسوب می‌شود.

در فوریه ۲۰۱۹، پارلمان اوکراین اصلاحات مربوط به قانون اساسی را تصویب کرد که بر تمایل کی‌یف برای پیوستن به ناتو تاکید داشت. اوکراین همچنین وضعیت "شریک فرصت‌های پیشرفته ناتو" را نیز دریافت کرده است.

۲۴ فوریه سال جاری میلادی روسیه به اوکراین حمله کرد اما ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه گفته بود که قصدی برای اشغال اراضی اوکراین ندارد.

زلنسکی در ادامه همچنین گفت، واشنگتن به قدر کافی از دولت کی‌یف حمایت نمی‌کند. آمریکا خیلی زیاد به اوکراین کمک می‌کند اما اینها برای پیروزی در این جنگ در اوکراین کافی نیستند. امیدوارم که این کمک‌ها به اوکراین تسریع شود.

وی همچنین گفت: ما خواهان افزایش این کمک هستیم. ما برای سرزمین خود می‌جنگیم، ما نمی‌خواهیم مردم کشورهای مختلف برای قلمرو ما بجنگند. اما ایالات متحده یک اقتصاد جهانی است و می‌تواند در زمینه تسلیحات و امور مالی به ما کمک کند. آمریکا همچنین می‌تواند بر تصمیم گیری کشورهای اروپایی تاثیرگذار باشد. برخی از کشورهای اروپایی خواهان ایجاد توازن بین روسیه و اوکراین هستند.

زلنسکی همچنین ابراز امیدواری کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین سفر کند و ادامه داد: خیلی دوست داریم رئیس جمهوری آمریکا را در اوکراین ملاقات کنیم. من شنیده‌ام که او هم از این ایده حمایت کرده است. برخی از مسائل امنیتی در اوکراین وجود دارد ما این را می‌دانیم اما امیدواریم که این اتفاق بیفتد.
https://mardomefarda.ir/vdcf.vd1iw6dvmgiaw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین