تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
جالب است ۰
رئیس‌جمهور اوکراین از نبرد در خط مقدم نیروهای خود و پیشرفت آنها خبر داد.
زلنسکی: یک‌شنبه روز قدرتمند ما در خط مقدم بود
به گزارش مردم فردا،«ولودیمیر زلنسکی» از درگیری شدید در شمال شرق این کشور خبر داد و گفت که نیرو‌های کی‌یف خطوط خود را حفظ کرده و در برخی مناطق به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

به گزارش گاردین، زلنسکی در بخشی از سخنان خود روز یکشنبه را به عنوان «روز خوب، یک روز قدرتمند» در جبهه، توصیف کرد به ویژه در نزدیکی «باخموت» جایی که نیرو‌های اوکراینی می‌گویند در حال بازپس‌گیری زمین‌های از دست رفته پس از تصرف شهر در ماه مه توسط نیرو‌های روسی هستند.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از ارتش روسیه اعلام کرد که روسیه نیرو‌های اوکراینی را در شمال شرق متوقف کرده است. «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین، ادعا کرد که نیرو‌های روسی در تلاش هستند تا ما را از مواضع مرتفع شمال شرقی که پس از آغاز حملات فوریه ۲۰۲۲ مسکو اشغال شده بود، بیرون برانند، اما این مواضع را نیرو‌های اوکراینی پس گرفتند.

صبح امروز هم ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی روزانه خود گفت: «امروز پانصد و بیست و دومین روز نبرد است و  به تدریج جنگ به خاک روسیه، به مراکز نمادین و پایگاه‌های نظامی آن می‌رسد و این یک روند اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملا عادلانه است. اوکراین در حال قوی‌تر شدن است.»

همچنین روسیه صبح یکشنبه اعلام کرد که در دو حمله جداگانه پهپاد‌های اوکراینی را رهگیری کرده است که یکی شبه جزیره کریمه و دیگری مسکو را هدف قرار داده بودند.
https://mardomefarda.ir/vdcgxy9q.ak9y34prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین