تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
جالب است ۰
منابع خبری گزارش دادند که رئیس جمهور روسیه در اولین سفر خارجی خود از زمان جنگ اوکراین به دو کشور آسیای مرکزی سفر خواهد کرد.
اولین سفر خارجی پوتین از زمان جنگ اوکراین
به گزارش مردم فردا،منابع روسی از اولین سفر خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور از زمان شروع عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین خبر می‌دهند. 

براساس گزارش رویترز، تلویزیون روسیه روز یک شنبه گزارش داد که پوتین در اولین سفر خود بعد از شروع جنگ اوکراین قصد دارد در هفته جاری به دو کشور در آسیای مرکزی که از جمهوریهای جدا شده شوروی سابق هستند سفر کند.

«پاول زاروبین» خبرنگار شبکه «روسیه وان» می‌گوید که رئیس جمهور روسیه ابتدا به تاجیکستان و سپس به ترکمنستان سفر می‌کند و پس از آن با «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی در مسکو دیدار و رایزنی خواهد کرد. 

 زاروبین همچنین گفته، پوتین در دوشنبه با امام علی رحمان، از متحدان نزدیک خود دیدار می‌کند. سپس با سفر به عشق آباد در نشست سران دریای خزر با حضور سران ایران، قزاقستان و ترکمنستان حضور خواهد یافت. 

پنجم اسفندماه به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک برای مقابله با ارتش اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که پیش‌تر استقلال این دو جمهوری را به رسمیت شناخته بود، آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین» را اعلام کرد. از آن زمان تا کنون پوتین به هیچ کشور خارجی سفر نکرده است هرچند که در کرملین میزبان رهبران بسیاری از کشورها بوده است.
https://mardomefarda.ir/vdca.wnok49nua5k14.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین