تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
جالب است ۰
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف تمام شهرهایی که در جنگ با روسیه از دست داده است از جمله سورودونتسک را پس خواهد گرفت.
زلنسکی: اوکراین شهر سورودونتسک را پس خواهد گرفت
به گزارش مردم فردا،به نقل از الجزیره، زلنسکی شنبه شب در یک سخنرانی ویدئویی گفت که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته مورد اصابت ۴۵ موشک و راکت روسیه قرار گرفته است. 

زلنسکی این حملات روسیه را تلاشی استثمارگرانه برای شکستن روحیه مردم اوکراین توصیف کرد. 

شهردار شهر سورودونتسک واقع در شرق اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای روسیه این شهر را به طور کامل اشغال کرده‌اند.

این بزرگترین شکست اوکراین در میدان نبرد با روسیه است که به چندین ماه درگیری‌های شدید در این شهر پایان می‌دهد. 

اوکراین عقب نشینی خود از شهر را خروج تاکتیکی برای نبرد از مناطق مرتفع‌تر در شهر لیسیچانسک در امتداد رودخانه سیورسکی دونتس نامید. 

این درحالی است که روسیه گفته است که نیروهای این کشور در حال حمله به لیسیچانسک است. 

سقوط شهر سورودونتسک که پیش از جنگ حدود ۱۰۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کردند، بزرگترین پیروزی روسیه از زمان تصرف شهر بندری ماریوپل در ماه گذشته بود و شرایط در میدان جنگ در شرق اوکراین را تغییر می‌دهد. 

الکساندر استریوک شهردار سورودونتسک در تلویزیون ملی اوکراین، گفت: این شهر اکنون تحت اشغال کامل روسیه است. نیروهای روسیه سعی می‌کنند نظم خود را برقرار کنند و یک فرمانده تعیین کرده‌اند. 

رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو -‌ کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد. 

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdci.wa3ct1azrbc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین