تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
داد‌های جدید CounerPoint حاکی از آن است که اپل در حال تقویت جایگاه خود در بازار تبلت‌ها است.
اپل موقعیت خود را در بازار تبلت‌ها تقویت کرده است
به گزارش مردم فردا،نتایج تحقیقات CounterPoint نشان می‌دهد میزان تقاضا برای تبلت‌ها در بازار جهانی کاهش یافته و دلیل آن اشباع صنعت و وضعیت جغرافیایی‌سیاسی فعلی و تورم زیاد اعلام شده است. تخمین زده می‌شود که در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، میزان فروش تبلت در مقیاس جهانی بالغ بر ۳۹٫۴ میلیون دستگاه بوده است. این میزان فروش ۹ درصد کمتر از سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته (۴۳٫۳ میلیون دستگاه) بود.

به‌گزارش Gizchina، سهم بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ به‌دلیل مشکلات متعدد زنجیره‌های تأمین و اختلالات محموله‌های تبلت سرتاسر جهان، تغییر کرده است. تبلت‌های اندرویدی ازنظر میزان فروش در بازار، همچنان پرفروش‌ترین محصولات محسوب می‌شوند و تبلت‌های مبتنی‌بر iOS اپل نیز در حال کاهش فاصله‌ی خود با رقبای اندرویدی هستند.

با‌‌‌توجه‌‌‌به اشباع‌شدن بازار تبلت‌ها، فشارهای تورمی و نداشتن اطمینان به‌ بازار و اقتصاد جهانی در سطح کلان، منعکس‌کننده‌ی این تغییرات است. طبق گزارش CounterPoint، محموله‌های جهانی تبلت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ تا ۹ درصد درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته کاهش یافته است.

در سه‌ماهه‌ی اول سال میلادی جاری، ۲۱٫۹ میلیون تبلت اندرویدی فروخته شده است. اپل نیز در این بازه‌ی زمانی موفق شده است ۱۴٫۸ میلیون آیپد مبتنی‌بر iOS به‌ بازار عرضه کند. علاوه‌براین، در مدت مشابه تقریباً ۲٫۳ میلیون تبلت ویندوزی فروخته شده است.

میزان فروش تبلت‌های اندرویدی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ پس از iOS است

با وجود راه‌اندازی دستگاه‌های جدید و رشد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲، فروش تبلت‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید کاهش درخورتوجهی یافته‌ و به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده است. سهم اندروید در بازار تبلت‌ها درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته و تقریباً ۹۰ درصد از ضررهای محموله‌های این نوع محصولات را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ ازآنِ خود کرده است. این در حالی است که اندروید به‌عنوان سیستم‌عامل پایه برای مجموعه‌ای برندها ازجمله ایسر، ایسوس، لنوو و دل عمل می‌کند که همگی فروش درخورتوجهی در این بازه‌ی زمانی تجربه کرده‌اند.

ناگفته نماند سهم تبلت‌های مبتنی‌بر اندروید از ۵۹ به ۵۶ درصد کاهش یافته است. اپل در حال تقویت موقعیت خود در بازار تبلت‌ها است و درنتیجه، سهم فروش محصولات این شرکت از ۳۴ درصد در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته به ۳۸ درصد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ رسیده است. سهم تبلت‌های ویندوزی نیز تغییری نکرده و در سطح ۶ درصد باقی مانده است. به‌نظر می‌رسد در نیمه‌ی دوم سال میلادی جاری، شاهد کاهش میزان تقاضا برای خرید تبلت‌ها خواهیم بود.
https://mardomefarda.ir/vdce.w8objh8zz9bij.html
منبع : زومیت
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما