تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که به دنبال دیدار رهبران کشورهای اروپایی در هفته جاری برای بررسی عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا، روسیه حملات خود را تشدید خواهد کرد.
زلنسکی: حملات روسیه تشدید خواهد شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از "الجزیره"، ولودیمر زلنسکی در اظهارات جدید خود گفت:  در این هفته باید انتظار تشدید حملات روسیه را داشته باشیم. ما آماده‌ایم. 
اوکراین چهار روز بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و در کمتر از یک ماه بعد از دیدار «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا از کی یف، تایید این نهاد را برای طی مراحل عضویت دریافت کرد. 
۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نهایت در نشستی در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن باید درباره این وضعیت نامزدی رسمی اوکراین برای الحاق به اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند؛ آغاز مذاکراتی که ممکن است سال‌ها به طول بینجامد. 
هفته گذشته و در جریان سفر رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی به کی یف و دیدارهایی که با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی‌شان داشتند، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کرد. 
روز گذشته "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو گفت: ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است جنگ سال‌ها طول بکشد، ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 
وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. 
درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcc.iq4a2bqoila82.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین