تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۵
جالب است ۰
رئیس‌جمهور اوکراین بدون ارائه جزئیات، گفت ضد حملات ارتش اوکراین علیه روسیه انجام خواهد شد و موفقیت‌آمیز خواهد بود.
زلنسکی: ضدحمله علیه روسیه انجام خواهد شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از سی‌ان‌ان، در ویدئویی که از این مصاحبه بر روی کانال تلگرامی زلنسکی منتشر شد، او می‌گوید «حمله متقابل انجام خواهد شد» و در ادامه، ضمن بیان این که به موفقیت این ماموریت اعتقاد دارد، اظهار داشت: در حال آماده شدن برای آن هستیم. انجام خواهد شد. می‌توانیم سرزمین‌های خود را از اشغال خارج کنیم. 

رئیس‌جمهور اوکراین با این حال گفت آمادگی ندارد با جزئیات درباره زمان و چگونگی این ضدحمله بگوید. این در حالی است که رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه پیش‌تر اعلام کرد طبق پیش‌بینی‌ها ارتش اوکراین تا نیمه ماه مه (۲۵ اردیبهشت) حملات خود را علیه نیروهای روسیه آغاز خواهد کرد.
زلنسکی در ادامه سخنانش تاکید کرد اوکراین همچنان به تسلیحات خاص نیاز دارد و گفت خطر اصلی پیش‌روی نیروهایش این است که آیا مهمات کافی مورد نیاز را در اختیار خواهند داشت یا خیر. به گفته وی، «تسلیحات در لحظات آزادسازی (سرزمین‌ها) تعیین‌کننده هستند». 

به نوشته وبگاه شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، اوکراین «تلاش‌های فوق‌العاده‌ای را برای پنهان کردن شروع حمله متقابل حیاتی خود به لحاظ استراتژیک، انجام داده است». «هانا مالیار» معاو وزیر دفاع اوکراین هفته گذشته گفت حمله متقابل اعلام نخواهد شد. 

طبق این گزارش، بخش عمده تمرکز گمانه‌زنی‌های اخیر بر منطقه جنوبی زاپروژیا قرار دارد که نیروهای کی‌یف می‌توانند تلاش کنند شبه‌جزیره کریمه که به روسیه الحاق شده را از سرزمین‌های تحت تصرف روسیه در شرق اوکراین و سرزمین اصلی روسیه جدا کنند. 

ماه‌هاست منابع غربی حدس و گمان‌هایی را درباره آغاز مجموعه‌ای از ضدحملات از طرف نیروهای اوکراینی علیه روسیه در بهار مطرح کرده‌اند. پیش از این وزارت خارجه روسیه تاکید کرد چنین گمانه‌زنی‌های آشکاری در کشورهای غربی در مورد انتظارات برای ضدحمله علیه روسیه تاییدکننده دخالت مستقیم کشورهای غربی در جنگ اوکراین است.

سه‌شنبه پیش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از اسناد محرمانه فاش شده وزارت دفاع آمریکا که اخیرا روی اینترنت پخش شده، گزارش داد نیروهای اوکراینی درصدد آغاز حملاتی در مناطق جنوبی این کشور هستند که به دست روسیه افتاده است.
https://mardomefarda.ir/vdcbg5b8.rhbw8piuur.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین