تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۵
جالب است ۰
دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه دقایقی پیش در سراسر این کشور آغاز شد و به گفته کارشناسان احتمالا نتایج این انتخابات شرایط بسیار دشوارتری را نسبت به دور اول ریاست جمهوری برای امانوئل ماکرون ایجاد خواهد کرد.
آغاز دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه/ روزهای سخت در انتظار ماکرون
به گزارش مردم فردا،دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه حوالی ساعت 8 به وقت محلی در سراسر فرانسه آغاز شد تا مشخص شود آیا امانوئل ماکرون می تواند اکثریت پارلمانی برای اجرای طرح های اصلاحی مد نظر خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را کسب کند.

هفته گذشته (یکشنبه) اولین دور انتخابات پارلمانی فرانسه برگزار شد و نتایج این انتخابات نشان داد که ائتلاف ماکرون با فاصله بسیار کم از ائتلاف رقیب پیشی گرفت و همچنان باید به دور دوم انتخابات چشم بدوزد تا مشخص شود که آیا اکثریت را در پارلمان برای پیشبرد طرح‌های اصلاحی خود در دوم ریاست‌جمهوری کسب خواهد کرد.

در دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه، رقابتی بسیار نزدیک بین ائتلاف مرکزی انتخاباتی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ائتلاف چپگرای NUPES شکل گرفت. در این انتخابات ائتلاف ماکرون با کسب 25.7 درصد آراء تنها 0.09 درصد از ائتلاف چپ که 25.66 درصد آراء را کسب کرد جلو افتاد.

ماکرون می‌خواهد بار دیگر اکثریت پارلمان را به دست آورد، در غیر این صورت مجبور به تعیین دولتی با نخست‌وزیری از اردوگاه مخالف خواهد بود.

در صورتی که در دوم انتخابات، ائتلاف ماکرون به اکثریت مطلق دست یابد، دست وی برای اجرای برنامه‌هایش باز خواهد بود، در غیر این صورت، جناح حاکم باید منتظر روزهای سخت‌تری باشد.

امانوئل ماکرون در چند حضور فوری در این هفته بار دیگر از رای دهندگان درخواست کرد تا اکثریت قاطع را برای کشور فراهم کنند و نسبت به بی نظمی سیاسی ناشی از برنامه های چپ گراها هشدار داد.

فرانسه به عنوان کشوری شناخته می شود که قانون اساسی آن قدرت زیادی به رئیس جمهور اعطا می کند. رئیس جمهور در فرانسه رئیس ارتش است و خطوط اصلی سیاست خارجی و داخلی را تعیین می کند. با این حال، دومی تنها در صورتی اعمال می شود که حزب او دارای اکثریت مطلق حداقل 289 کرسی از 577 کرسی مجلس ملی باشد.

بهر حال نتیجه دور دوم انتخابات پارلمانی که اواخر عصر امروز تقریبا مشخص خواهد شد، می تواند به بن بست سیاسی در فرانسه منجر شده وکار را برای ماکرون بسیار دشوار کند.
https://mardomefarda.ir/vdcc.oq4a2bq4ela82.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین