تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰
جالب است ۰
سران و مقامات کشور‌های جهان از پیروزی امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه استقبال کردند و این پیروزی را به او تبریک گفتند.
مقامات کشور‌های جهان پیروزی مجدد مکرون را تبریک گفتند
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری فرانسه :  در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مکرون توانست مارین لوپن، رهبر راست افراطی را با کسب ۵۸.۵۵ درصد آرای ماخوذه شکست دهد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در توئیتر خود نوشت: ما می‌توانیم پنج سال دیگر روی فرانسه حساب کنیم. 

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز در توئیتر خود نوشت: خوشحالم همچنان می‌توانیم به همکاری عالی مان ادامه دهیم. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیام خود گفت: فرانسه قدیمی‌ترین هم پیمان و شریک کلیدی ما در مقابله با چالش‌های جهانی محسوب می‌شود. مشتاقانه منتظر ادامه همکاری‌های نزدیکمان از جمله در حمایت از اوکراین، دفاع از دموکراسی و مقابله با تغییرات آب و هوایی هستم. 

آنتونی بلینکن ،وزیر امور خارجه آمریکا هم انتخاب مکرون را به عنوان رئیس جمهور فرانسه تبریک گفت و در پیامی نوشت: ما به ادامه همکاری‌های نزدیک خود با فرانسه در زمینه مقابله با چالش‌های جهانی چشم داریم که سنگ بنای اتحاد و دوستی طولانی و پایدار ما را تشکیل می‌دهد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز در پیامهایی جداگانه پیروزی مکرون را تبریک گفتند. در پیام رئیس جمهور چین بر تقویت همکاریهای دوجانبه میان چین و فرانسه ، روابط دیپلماتیک ، احترام به حاکمیت دو طرف و همچنین تقویت منافع مشترک تاکید شده است.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هم در سخنانی اعلام کرد: رأی دهندگان فرانسوی امروز پیام رأی اعتماد محکمی را برای اروپا ارسال کردند. خوشحالم که به همکاری‌های خوب خود همچنان ادامه خواهیم داد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، فرانسه را «یکی از نزدیک‌ترین و مهم‌ترین متحدان ما» توصیف کرد و در توئیتر خود نوشت: به همکاری با یکدیگر در ارتباط با موضوعاتی که برای دو کشور ما و جهان اهمیت دارد، همچنان ادامه خواهیم داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که از زمان حمله روسیه به روسیه در روز ۲۴ ماه فوریه چندین بار با مکرون صحبت کرده است، طی یک تماس تلفنی به همتای فرانسوی اش تبریک گفت. زلنسکی در توئیتر مکرون را «دوست واقعی اوکراین» خواند. او به دو زبان اوکراینی و فرانسوی نوشت: به خاطر مردم (فرانسه) برای او موفقیت‌های را بیشتری آرزو می‌کنم. قدردان حمایت او هستم و به این نتیجه رسیده ام که در کنار یکدیگر به سوی پیروزی‌های مشترک جدید حرکت می‌کنیم. 

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا هم اعلام کرد پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه «ابراز قابل توجه دموکراسی لیبرال در زمان‌های نامشخص» محسوب می‌شود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در سخنانی گفت: منتظر ادامه همکاری هایمان در ارتباط با موضوعاتی هستم که برای مردم کانادا و فرانسه مهم است، از دفاع از دموکراسی گرفته تا مقابله با تغییرات آب و هوایی، ایجاد فرصت‌های شغلی خوب و رشد اقتصادی برای طبقه متوسط. 

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را «یک خبر بزرگ برای همه اروپا» توصیف کرد.

پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا هم در توئیتی نوشت: شهروندان فرانسه در واقع کشوری را انتخاب کرده اند که متعهد به اتحادیه اروپای آزاد، قدرتمند و عادلانه است. دموکراسی پیروز می‌شود. اروپا پیروز می‌شود. به امانوئل مکرون تبریک می‌گویم. 

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی گفت به تداوم مشارکت مهم با فرانسه برای داشتن جهانی سالم تر، ایمن‌تر و عادلانه تر چشم دارد.

نخست وزیران بلژیک، سوئد، ایرلند و اسپانیا نیز در پیام هایی پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفتند.
https://mardomefarda.ir/vdcf.1dviw6dvmgiaw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین