تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
جالب است ۰
دبیرکل ناتو با تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌های نظامی کشورهای اروپایی از اوکراین، گفت عرضه تسلیحات پیشرفته به کی‌یف، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.
دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد
به گزارش مردم فردا،بعد از اظهارات «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درباره احتمال طولانی شدن جنگ در اوکراین تا سال ۲۰۲۳، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز این اظهارات را تکرار کرد.

استولتنبرگ در مصاحبه با نسخه هفته‌نامه روزنامه آلمانی «بیلد» که یکشنبه‌ها منتشر می‌شود، گفت که تهاجم روسیه در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.

وی همچنین مدعی شد که عرضه تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه که بخشی از آن منتشر شده، دبیرکل ناتو توضیح داد: «ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است [جنگ] سال‌ها طول بکشد. ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم. حتی اگر هزینه‌ها چه برای حمایت نظامی، چه قیمت انرژی و مواد غذایی بالا باشد».

پیش از این، «دیوید آراخامیا» سرپرست تیم مذاکره‌کننده اوکراینی با اشاره به افزایش قابل توجه تلفات ارتش این کشور در جنگ با روسیه، گفت روزانه بیش از یک‌هزار نظامی اوکراینی کشته یا زخمی می‌شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcf.edciw6dcygiaw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین