تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
جالب است ۰
پاپ فرانسیس که نمایندگانی را برای گفت‌وگو با مقامات اوکراین و روسیه به این کشورها فرستاده بود، در پایان سفر سه‌روزه نماینده خود به مسکو گفت که هیچ پایان محتملی برای جنگ اوکراین در چشم‌اندازش نیست.
پاپ فرانسیس: ظاهرا جنگ اوکراین هیچ پایانی ندارد
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: واقعیت تلخ این جنگ این است که ظاهرا هیچ پایانی ندارد و این همه را ملزم می‌کند که در تلاشی مشترک و نوآورانه، راه‌هایی برای دستیابی به صلح پیدا کنند.

واتیکان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که سفر متئو زوپی، کاردینال ایتالیایی که به درخواست پاپ فرانسیس به مسکو رفته بود به پایان رسیده و او در این سفر با یوری اوشاکوف، مشاور ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) و کریل یکم، اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است: این سفر با هدف شناسایی طرح‌های ابتکاری انسانی انجام شد، ‌طرح‌هایی که ممکن است راه صلح را هموار کنند.

پاپ فرانسیس بارها خواستار پایان‌ دادن به جنگ اوکراین شده است. او در ماه مه از زوپی خواست تا به‌ عنوان فرستاده صلح این رهبر کلیسای کاتولیک منصوب شود و زوپی در اوایل ماه میلادی جاری برای گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به کی‌یف رفت.
https://mardomefarda.ir/vdcjytev.uqehazsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین