تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۵
جالب است ۰
طبق اطلاعات گزارش جدیدی، تروجان‌ها و بدافزار‌های زیادی با اهداف مختلف در فروشگاه برنامه گوگل فعال هستند.
آشنایی با بدافزار‌هایی که در پلی استور گوگل فعال هستند
به گزارش مردم فردا،شرکت امنیت سایبری Doctor Web به تازگی گزارشی درباره تروجان‌هایی که توسط اپلیکیشن‌ها در پلی استور گوگل وجود دارند، منتشر کرده است. البته برخی از آن‌ها از فروشگاه رسمی برنامه اندروید حذف شده اند، اما برخی دیگر هنوز موجود هستند.
این بدافزار‌های مخرب را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد، نرم‌افزار‌هایی که برای ایجاد اختلال یا گرفتن دسترسی یک سیستم ساخته شده‌اند، نرم‌افزار‌هایی که خطرات بالقوه‌ای برای کاربران ایجاد می‌کنند و نرم‌افزار‌های تبلیغاتی که تبلیغات ناخواسته را در تلفن شما نمایش می‌دهند.
بدافزار Android.Spy.۴۴۹۸ که محتویات اعلان‌های سایر برنامه‌ها را حذف می‌کند، فعال‌ترین بدافزار در طول ماه گذشته بوده و پس از آن Android.HiddenAds.۳۰۱۸ و Android.HiddenAds.۳۱۵۲ در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند که به‌عنوان برنامه‌های بی‌ضرر شناخته می‌شوند، اما زمانی که روی اندروید نصب می‌شوند حضور خود را از کاربر پنهان می‌کنند و روی دستگاه تأثیر منفی می‌گذارند. بدافزار رایج بعدی Android.DownLoader.۴۷۵.origin بود که سایر بدافزار‌ها و نرم افزار‌های ناخواسته را به صورت خودکار نصب می‌کند.
Program.FakeAntiVirus.۱ رایج‌ترین نرم افزار ناخواسته در ماه می‌بود. چنین برنامه‌هایی اغلب به‌عنوان نرم‌افزار ضد ویروس توزیع می‌شوند و کاربران را با به صدا درآوردن آلارم‌هایی در مورد تهدید‌های غیر واقعی فریب می‌دهند تا آن‌ها را برای خرید نسخه کامل نرم‌افزار ترغیب کنند.
از دیگر بدافزار‌های موجود در بازار می‌توان به Tool.SilentInstaller.۱۴.origin، Tool.SilentInstaller.۶.origin، Tool.SilentInstaller.۱۳.origin، Tool.SilentInstaller.۷.origin، Adware.SspSdk.۱.origin، Adware.AdPush.۳۶.origin، Adware.Adpush.۶۵۴۷، Adware.Adpush.۲۱۴۶ و ... اشاره کرد.
دکتر وب در ماه می‌تهدید‌های زیادی را در فروشگاه نرم افزار گوگل پیدا کرد که برخی از آن‌ها از آن حذف شده اند، اما حداقل پنج مورد از برنامه‌های مخرب هنوز در پلی استور موجود هستند و بیش از دو میلیون بار دانلود شده اند که خوشبختانه در ایران پرطرفدار نیستند.
البته طبق گزارش‌ها ایران یکی از مقاصد محبوب تروجان‌ها و بدافزار‌ها است و دستگاه‌هایی زیادی در کشورمان آلوده هستند.
https://mardomefarda.ir/vdce.x8vbjh8ve9bij.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما