تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
گزارش جدیدی نشان می‌دهد که اکثر برنامه‌های مالی اندرویدی در معرض خطر آلوده شدن به بدافزار‌ها قرار دارند.
اپلیکیشن‌های مالی اندروید لقمه چرب تروجان‌ها
به گزارش مردم فردا،برنامه‌های بانکی در اکوسیستم اندروید بیش از یک میلیارد دانلود دارند و طبق گزارش جدیدی از پلتفرم امنیتی موبایل Zimperium، همه این برنامه‌ها در معرض خطر تروجان‌های خطرناک هستند.
این شرکت بیش از ۶۰۰ برنامه مالی و ۱۰ خانواده تروجان بانکی پرکاربرد که این برنامه‌ها را هدف قرار می‌دهند را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که برنامه بانکداری تلفن همراه اسپانیایی BBVA Spain، اپلیکیشنی که بیش از ۱۰ میلیون دانلود دارد، محبوب‌ترین هدف تروجان‌ها است.
ظاهراً از ۱۰ بدافزار پرکار تروجان، شش مورد این برنامه را هدف قرار می‌دهند.
در آمریکا، ۱۲۱ برنامه مالی با بیش از ۲۸۰ میلیون بارگیری، هدف تروجان‌ها قرار گرفته اند. بریتانیا و ایتالیا نیز به ترتیب با ۵۵ و ۴۳ برنامه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کلاهبرداران به برنامه‌های بانکی سنتی علاقه‌ای ندارند، زیرا راه‌حل‌های فناوری مدرن‌تری را ترجیح می‌دهند. در واقع برنامه‌هایی که بر روی پرداخت‌های موبایلی یا ارز‌های دیجیتال تمرکز دارند، بسیار محبوب هستند.
Teapot فعال‌ترین تروجان بانکی است که مشخص شده در ۴۱۰ برنامه کاربردی از ۶۰۰ مورد تجزیه و تحلیل شده استفاده می‌شود، در حالی که ExobotCompact.D، که به عنوان Octo نیز شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین تروجان معرفی شده است.
نیکو کیاراویگلیو، معاون تحقیقات امنیتی Zimperium در این باره گفت: همه تروجان‌هایی که برنامه‌های موبایلی و بانکی را هدف قرار می‌دهند یکسان ایجاد نمی‌شوند. آن‌ها به‌طور متفاوتی منتشر می‌شوند، از تکنیک‌های بهره‌برداری متفاوتی استفاده می‌کنند و در دسترسی و پیچیدگی متفاوت هستند.
https://mardomefarda.ir/vdcf.tdciw6dejgiaw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما