تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
جالب است ۰
پلیس ایالت آلاباما از کشته شدن دو نفر در تیراندازی به سوی گروه کوچکی که در یک گردهمایی در یک کلیسا حضور داشتند، خبر داد.
تیراندازی در کلیسای آلاباما ۲ کشته بر جای گذاشت
به گزارش مردم فردا،به نقل از  رسانه‌های آمریکا، پلیس شهر «بیرمنگام» در ایالت آلاباما اعلام کرد دو نفر در تیراندازی پنجشنبه به سوی گروه کوچکی که در کلیسای «سنت استفانز اپیسکوپال» جمع شده بودند، جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام پلیس فرد مهاجم در بازداشت به سر می‌برد.

یک نفر نیز بر اثر این حادثه زخمی شده و در بیمارستان به سر می‌برد.

یک پایگاه خبری که تیراندازی‌های کور در آمریکا را رصد می‌کند هفته پیش گزارش داد در سال جاری میلادی تا به حال ۲۴۰ تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوسته است.

طبق آمارهای پایگاه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» ۳۳ مورد از این تیراندازی‌ها بعد از  حمله به مدرسه ابتدایی اووالدا در ایالت تگزاس در تاریخ ۲۴ مه که به کشته شدن ۱۹ کودک و ۲ بزرگسال منجر شد به وقوع پیوسته‌اند.

«تیراندازی‌های کور»، طبق تعریف پایگاه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه»، تیراندازی‌هایی هستند که در جریان آن غیر از فرد ضارب دست‌کم ۴ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی یا کشته می‌شوند.

طبق نوشته این پایگاه، این آمار به معنی آن است که تا این مقطع از سال جاری میلادی به طور متوسط بیش از یک مورد تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوسته است. در سال میلادی ۲۰۲۲، هیچ هفته‌ای وجود نداشته که در آن دست‌کم ۴ تیراندازی کور اتفاق نیفتاده باشد.

شمار تیراندازی‌های کور در آمریکا طی سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است. در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۷۰۰ مورد تیراندازی به وقوع پیوست. این در حالی بود که در سال ۲۰۲۰ این رقم ۶۱۱ و یک سال قبل‌تر، ۴۱۷ بود.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است. 
https://mardomefarda.ir/vdcf.1dciw6dexgiaw.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین