تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
جالب است ۰
رئیس جمهور اوکراین با اشاره به ادامه نبردهای سنگین در شرق این کشور و خسارات فراوان حاصل از آن، بر خواسته کی یف از غربی ها در تامین تسلیحات به ویژه سیستم های ضدموشکی تاکید کرد.
زلنسکی: اوکراین به سامانه های ضدموشک نیاز دارد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در پیامی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در حال تحمل خساراتی شدید در نبرد با نیروهای روسی در شهر «سیویرودونتسک» در منطقه «دونباس» و همچنین منطقه «خارکیف» در شرق اوکراین هستند.

زلنسکی در این باره گفت: شدیدترین نبردها، همانند قبل در سیویرودونتسک و دیگر شهرها و مناطق در جریان است. متاسفانه خسارات شدید است.

وی ادامه داد: اما ما باید استوار بمانیم. محکم و استوار ماندن در دونباس بسیار مهم است. هرچه دشمن در آنجا متحمل تلفات بیشتری شود، قدرت کمتری برای ادامه تهاجم خود خواهد داشت.

رئیس جمهور اوکراین افزود: اوکراین همچنین شاهد خسارات شدید در منطقه خارکیف در شرق کی یف است. وی گفت: نبردها در آنجا ادامه دارد و ما باید به مبارزه ادامه دهیم و سخت بجنگیم.

زلنسکی همچنین گفت که اوکراین اکنون به تسلیحات ضد موشکی مدرن نیاز دارد و افزود هیچ توجیهی برای کشورهای شریک برای تاخیر در تحویل این تسلیحات وجود ندارد. وی گفت که برخی راکت های روسیه از دفاع هوایی می گریزند و موجب ایجاد تلفات می شوند.

منابع خبری پیشتر از درگیری های شدید و خیابانی در شهر سیویرودونتسک خبر داده بودند. مقامات اوکراینی اعلام کردند که نیروهای روسی بیش از ۷۰ درصد این شهر را تحت کنترل خود در آورده اند.

زلنسکی پیشتر در پیامی اعلام کرد که نبرد در دونباس به عنوان یکی از بی رحمانه ترین درگیری ها در تاریخ اروپا ثبت خواهد شد.

وی در این باره گفته بود: برای ما هزینه این نبرد بسیار بالاست. این مسئله ای ترسناک است. ما به طور روزانه توجه شرکای خود را به این واقعیت جلب می کنیم که تنها تعداد کافی توپخانه مدرن برای اوکراین برتری ما را تضمین می کند.
https://mardomefarda.ir/vdca.unak49n0u5k14.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین