تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۵
جالب است ۰
معترضان در توکیو صدای اعتراض خود در مخالفت با تمایل ژاپن برای میزبانی از المپیک زمستانی ۲۰۳۰ را به گوش مقامات این کشور رساندند.
مخالفت مردمی با پیشنهاد میزبانی ژاپن از المپیک زمستانی ۲۰۳۰
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسوشیتد پرس ،معترضان در شهرهای توکیو و ساپورو با به دست داشتن بنرهایی با مضمون «نه به المپیک»، نسبت به میزبانی ژاپن اعتراض کردند.
روی تعدادی از بنرها نیز نوشته شده بود «اعضای کمیته بین‌المللی المپیک یک مشت دزد هستند. برای رفاه هزینه کنید نه المپیک.»
مقامات شهر ساپورو تاکید دارند که براساس نظرسنجی‌ها ۵۲ درصد از اهالی این شهر ۲ میلیون نفری حمایت خود را از میزبانی از بازی‌ها اعلام کرده‌اند.
هرچند مسئولان شهر ساپورو امیدوارند که از برخی تاسیسات به‌جا مانده از المپیک زمستانی ۱۹۷۲ و تعدادی از تاسیسات میزبانی ۱۹۹۸ ناگانو از این رویداد استفاده کنند، هزینه رسمی میزبانی از المپیک تابستانی سال گذشته در توکیو ۱۳.۶ میلیارد دلار اعلام شد؛ رقمی که دوبرابر برآورد اولیه بود.
توکیو که مبالغ مازادی را هزینه و نزدیک به یک میلیارد دلار از قبل بلیت فروشی احتمالی ضرر کرده بود، برخی را به این تفکر سوق داد که کمیته بین‌المللی المپیک به ژاپن بدهکار است.
انتظار می‌رود کمیته بین‌المللی المپیک میزبان نهایی را در ماه مه ۲۰۲۳ اعلام کنند. میزبانی المپیک زمستانی سال ۲۰۲۶ را شهرهای میلان و کورتینا دامپتزو برعهده دارند.
https://mardomefarda.ir/vdch.kn6t23n-6ftd2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما