تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵
جالب است ۰
بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از دیروز با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد. بعد از اهتزاز پرچم‌ کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، مشعل المپیک پکن با برگزاری مراسمی خاص روشن شد به این صورت بود که مشعل در نمادی به شکل برف که اسامی تمام کشورها روی آن حک شده بود.
رقابت 2800 ورزشکار در المپیک زمستانی پکن
به گزارش مردم فردا،بر این اساس بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی قرار است با حضور دو هزار و 800 ورزشکار از ۹۱ کشور در روز‌های ۴ تا ۲۰ فوریه (۱۵ بهمن تا اول اسفند) در شهر پکن، پایتخت چین برگزار شود. این در حالی است که دهکده بازی‌ها و محل استقرار کاروان کشور‌های مختلف در فاصله ۸ روز تا آغاز این رویداد، افتتاح شد.
کاروان ایران نیز با پرچمداری عاطفه احمدی و حسین ساوه ‌شمشکی در افتتاحیه المپیک رژه رفتند. عاطفه احمدی،حسین ساوه شمشکی و دانیال ساوه شمشکی سه نماینده کشورمان در این بازی ها هستند. المپیک زمستانی پکن در رشته‌هایی همچون اسکی آلپاین، اسکی کراس کانتری، هاکی روی یخ، پرش با اسکی و اسنوبورد برگزار می‌شود.  لباس رسمی کاروان ایران در مراسم افتتاحیه کاپشن سفید رنگ با طرح گل لاله و کلاه سبز زنگ‌ بود. حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم در ورزشگاه آشیانه پرنده، تماشاگر مراسم افتتاحیه بودند. "مقتدر چون کوهستان، سپید چون برف، پرافتخار چون ایران" شعار کاروان ایران در این بازی‌هاست. اسکی کشورمان با سه نماینده در دو رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ شرکت کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcd.k0s2yt09ja26y.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما