تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
جالب است ۰
رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که تلفات روسیه در ماه ژوئن (خرداد) ممکن است از به ۴۰ هزار نفر برسد.
زلنسکی: تلفات جنگ روسیه در این ماه به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید
به گزارش مردم فردا،به نقل از الجزیره، زلنسکی در یکصد و نهمین روز از آغاز جنگ روسیه به اوکراین مجددا بر درخواست کی یف برای مجهز شدن به سیستم های دفاع هوایی پیشرفته از غرب تاکید کرد.

رییس جمهور اوکراین در ادامه افزود که مجهز شدن به چنین سیستم های دفاعی می تواند از بسیاری از حوادث تلخ از جمله حمله هوایی به شهر ترنوپیل در روز یکشنبه که منجر به زخمی شدن ۱۰ نفر از جمله یک دختر ۱۲ ساله شد جلوگیری کند.

زلنسکی همچنین مدعی شد که تاکتیک‌های مسکو در جنگ تغییر نکرده است و نیروهای ذخیره‌های ضعیف روسیه در حال حاضر برای جنگ در دونباس مستقر شده‌اند.

به گفته زلنسکی، به نظر می رسد که آنها سعی خواهند کرد سربازان وظیفه آموزش دیده ضعیف و کسانی که توسط نیروهای پوششی جمع آوری شده اند را وارد جنگ کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.8eofuqem8sfzu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین