تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹
جالب است ۰
خبرگزاری فرانسه با رد گزارشات اخیر به نقل از کاخ الیزه گزارش داد که امانوئل مکرون برنامه ای برای سفر به اوکراین ندارد.
خبرگزاری فرانسه: مکرون برنامه ای برای سفر به اوکراین ندارد
به گزارش مردم فردا،خبرگزاری فرانسه جمعه شب به نقل از کاخ الیزه گزارش داد، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه قصد ندارد هفته آینده از کی یف بازدید کند، اما طبق برنامه ریزی به رومانی و مولداوی خواهد رفت.

براساس این گزارش، مکرون روز سه شنبه به رومانی سفر خواهد کرد تا با نیروهای فرانسوی مستقر در آنجا دیدار کند و سپس چهارشنبه به مولداوی خواهد رفت.

پیش از این رسانه های فرانسوی گزارش دادند که مکرون ممکن است هفته آینده اولین سفر رسمی خود را به کی یف انجام دهد.

مکرون تا کنون نقش فعالی در گفتگوهای صورت گرفته در مورد وضعیت پیرامون اوکراین داشته است و کمی قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) از مسکو و کی یف بازدید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی علیه مسکو و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به اوکراین ادامه می‌یابد.

شرایط حاکم بر این دو کشور به دلیل اینکه جزو قطب‌های تولید و صادرات غلات و دانه‌های روغنی هستند، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر بروز بحران غذایی در جهان را افزایش داده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.ravct1awrbc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین