تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲
جالب است ۰
رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانسی بین‌المللی اعلام کرد که ائتلاف جدیدی برای تامین موشک‌ها و بمب‌های میان برد و دوربرد اوکراین تشکیل شده است.
مکرون از تشکیل ائتلافی برای تامین موشک اوکراین خبر داد
به گزارش مردم فردا،امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از تشکیل ائتلاف جدیدی برای تامین موشک ها و بمب های میان برد و دوربرد اوکراین خبر داد.

براساس گزارش الیوم السابع، رئیس‌جمهور فرانسه توضیح داد که چندین کشور اروپایی موشک‌ها و بمب‌های میان برد و دوربرد را در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهند داد. برای اتخاذ ابتکارات جدید در خصوص جنبه دفاع سایبری، تولید مشترک تسلیحات، قابلیت‌های نظامی و مهمات در اوکراین و دفاع از کشور‌هایی که توسط عملیات نظامی روسیه در اوکراین تهدید می‌شوند، به ویژه مولداوی، اتفاق نظر وجود دارد.

او گفت: این نشان می‌دهد که امروز بیش از دیروز اراده همه ما برای حمایت از اوکراین و اجازه دادن به کی‌یف برای انجام مذاکرات به بهترین شکل ممکن برای صلح و ایجاد امنیت جمعی ما وجود دارد.

مکرون با اشاره به اینکه اعزام نیروی زمینی در آینده چیزی است که نمی‌توان آن را رد کرد، گفت: در مورد اعزام نیرو به اوکراین اتفاق نظر وجود ندارد، اما نمی‌توان چیزی را رد کرد.

اوایل روز دوشنبه در کاخ الیزه، رئیس‌جمهور فرانسه کنفرانسی بین‌المللی را در حمایت از اوکراین افتتاح کرد که رهبران و وزیران حدود ۲۱ کشور را با هدف حمایت مالی و نظامی بیشتر از کی‌یف، گرد هم آورد. در بیانیه ریاست‌جمهوری فرانسه آمده است که با ورود جنگ روسیه و اوکراین به سومین سال خود، رهبران و وزرای اروپایی برای شرکت در این کنفرانس دعوت شدند تا راه‌های موجود برای تقویت همکاری شرکا برای حمایت از اوکراین را بررسی کنند.

چند ماه است که اوکراین با فشار‌های شدیدی مواجه بوده است، به ویژه پس از آن که نیرو‌های روسی کنترل شهر آودیوکا در جبهه شرقی اوکراین را به دست گرفتند؛ همچنین اوکراین از کمبود مهمات و ممانعت در ارائه کمک‌های نظامی غرب که به شدت به آن نیاز دارد، رنج می‌برد.
https://mardomefarda.ir/vdcf1jd0.w6dmcagiiw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین