تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
یک عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید مشکلات زیادی در سبک بازی تیم ملی امید در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا وجود داشت.
قاسمپور: نکته امیدوارکننده‌ای در تیم ملی امید ندیدم
به گزارش مردم فردا،ابراهیم قاسمپور، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال امید در مسابقات قهرمانی آسیا و حذف این تیم در دور گروهی گفت: وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، یعنی ضعیف عمل کرده است. این حرف‌ها تکراری است اما این نتایج باید بررسی شود و مشخص شود نقاط ضعف و مشکلات چه بود. مطمئنا مهدوی‌کیا هم یک سری دلایل دارد. باید ببینیم مسائل چه بود. البته ما وقتی به مشکل می‌خوریم می‌گوییم باید بررسی شود اما این بررسی‌ها انجام نمی‌شود و برای رفع آن هم اقدامی نمی‌شود.
او در واکنش به این که منتقدان نظرات مختلفی درباره مشکلات اساسی تیم ملی امید داشتند گفت: من مجموعه‌ای از این مسائل را دیدم. در بازی آخر که تیم ملی نیاز به برد داشت، تمام توان خود را گذاشت و چندین موقعیت هم داد. ما در شروع مسابقه ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کردیم و وقتی گل خوردیم، باز هم تغییر سیستم ندادیم. ما نشان دادیم که در خط دفاعی آسیب‌پذیر هستیم و در خط حمله هم گل نزدیک که بگوییم ما در گلزنی خوبی بودیم. ما فشار آوردن از خط دفاعی حریف را هم ندیدیم. فاصله خطوط ما زیاد بود و این مساله به خوبی پوشش داده نشد. این مسائل دیگر خیلی پیش پا افتاده و جزیی بود. گر چه که معتقدم که مهدوی‌کیا به این شرایط و کاستی‌ها واقف است و خیلی آگاهی دارد. او خودش بازیکن شاخص مملکت ما بوده و اطلاعاتش را هم به روز کرده است. ما به طور کلی تاثیر تدابیر فنی را در این بازی‌ها ندیدیم.
این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که آیا مهدوی‌کیا در کمیته فنی حضور خواهد یافت یا خیر؟ گفت: به نظرم باید به کمیته فنی بیاید تا بررسی شود که مشکل از کجاست و حرف ها را بشنویم. به طور کلی فوتبال ما پایه و اساس ضعیفی دارد.
قاسمپور در پاسخ به این سوال که آیا نکته امیدوارکننده‌ای در بازی تیم ملی امید دید یا خیر؟ گفت: من نکته‌ مثبتی ندیدم. این بازیکنان اکثرا در تیم‌های لیگ برتری بودند و برخی هم به صورت مداوم بازی می‌کردند. گاوی، بازیکن تیم ملی اسپانیا در ۱۷ سالگی برای تیم ملی بازی می‌کند. بازیکنی که در ۲۱ سالگی در لیگ برتر بازی می‌کند، کم تجربه نیست. خودم در ۱۴ سالگی در مسابقات باشگاهی بودم و در ۱۷ سالگی در بزرگسالان بازی می‌کردم. مربی باید راهکار ارائه دهد تا با تاکتیک‌های مختلف تیمش را از مخمصه خارج کند.
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال امید در واکنش به این که چرا تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی مقابل پرسپولیس، نساجی و گل‌گهر خوب عمل کرد اما در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی نداشت؟ گفت: بازیکنی که جلوی پرسپولیس بازی می‌کند و می برد، فکر می‌کند رقیب تیم خاصی نیست اما در مسابقات خارجی، اعتماد به نفس لازم را ندارد و جلوی رده سنی امید بد بازی می‌کند. متاسفانه کنار تیم خودمان خیلی چیزها مانند روانشناس را نداریم. شاید به تمسخر بگویند فلان چیز را نداریم و رواشناس بیاوریم؟ در فوتبال هم روانکاوی مهم است. در فوتبال ما خیلی کمبود است و سخت است که این کمبودها را با بضاعت مالی فوتبال‌مان برطرف کنیم. یک بازی تدارکاتی در رده بزرگسالان هم دشوار است. بیش‌تر هم به خاطر مسائل مالی و سیاسی است.
https://mardomefarda.ir/vdcg.u97rak9t3pr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما