تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۳
جالب است ۰
واتساپ زمانی که کاربران iOS برای اولین بار سعی می‌کنند وارد حساب کاربری خود شوند، به‌زودی یک لایه‌ی امنیتی دیگری را اضافه می‌کند. پس از اتفاقات سال گذشته و فریب خوردن برخی از کاربران iOS این پیام‌رسان، واتساپ بالاخره راهی برای جلوگیری از این اتفاق در نظر گرفته و قصد دارد تا با ارسال کد امنیتی دیگری به کاربران در هنگام ورود به حساب کاربریشان، امنیت پیام‌رسان خود را افزایش دهد.
واتس اپ به دنبال افزایش امنیت کاربران iOS
به گزارش مردم فردا،طبق گزارش منتشر شده از افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتساپ یعنی «WABetaInfo»، واتساپ در حال توسعه یک کد تأیید دیگر برای بهبود حریم خصوصی و امنیت کاربران است. این وب‌سایت توضیح داده که وقتی می‌خواهید شماره تلفن خود را در واتساپ گوشی هوشمند دیگری ثبت کنید، به غیر از اولین کد تأیید ارسال شده از طریق پیام کوتاه، به یک کد تأیید اضافی نیز نیاز خواهید داشت.

وب‌سایت WABetaInfo در ادامه بیان می‌کند وقتی اولین اقدام برای ورود به حساب کاربری واتساپ با موفقیت انجام شد، برای تکمیل فرآیند به کد شش رقمی دیگری نیاز است. با این کار، پیام دیگری برای صاحب شماره تلفن ارسال می‌شود تا او بداند که تلاشی برای ورود به حساب‌کاربریش صورت گرفته و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد. از آن جایی که این قابلیت در حال توسعه است، مشخص نیست که چه زمانی برای کاربران عمومی این پیام‌رسان عرضه خواهد شد.

با این حال به نظر می‌رسد که اضافه شدن لایه‌ی امنیتی سوم می‌تواند اقدام بسیار سودمندی برای کاربران واتساپ باشد. جدا از این موضوع کاربران می‌توانند علاوه بر کد شش رقمی که از طرف واتساپ برای آن‌ها ارسال می‌شود، یک پین شش رقمی را نیز تعیین کنند تا امنیت حساب کاربری آن‌ها افزایش یابد. همان‌طور که می‌دانید، پیام‌رسان واتساپ در مقایسه با سایر رقبای خود نظیر تلگرام سرعت توسعه و پیشرفت کندی دارد و بسیاری از کاربران آن هم از این موضوع گله‌مند هستند.

این شرکت برای اضافه کردن یک قابلیت بسیار معمولی اما کاربردی زمان زیادی را صرف می‌کند و معمولا قابلیت‌های جدیدی که به پلتفرم اضافه می‌شوند، الگوبرداری شده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر است. این موضوعات با توجه به نامحدود بودن منابع مالی این پیام‌رسان متعلق به متا کمی عجیب به نظر می‌رسد. جدا از این موضوع، این پلتفرم محبوب در طی ماه‌های اخیر روی قابلیت‌های کاربردی زیادی کار می‌کند و قصد دارد که آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

آخرین خبرها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پیام‌رسان متعلق به متا روی قابلیت جدیدی به نام نشانگر پاسخ به استاتوس کار می‌کند که در واقع این قابلیت ریپلای‌های استاتوس کاربران را با نشان دادن علامتی از پیام‌های عادی جدا می‌کند. این قابلیت جدید واتساپ یک نشان منحصربه‌فرد را به پاسخ‌های استاتوس کاربران اضافه می‌کند تا کاربران بدون ورود به صفحه‌ی چت بتوانند پیام‌های عادی را از پاسخ‌های استاتوس تشخیص دهند. در واقع این به‌روزرسانی جزئی به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر بتوانید به پاسخ‌های استاتوس سایر کاربران واکنش نشان دهید.

به‌تازگی در گزارشی به این موضوع پرداخته شد که واتساپ روی ابزار جدید طراحی و نقاشی خود کار می‌کند. این پیام‌رسان در حال حاضر ابزارهای طراحی خوبی را برای ویرایش عکس در خود گنجانده که به‌روزرسانی جدید این مقوله را گسترش خواهد داد. این ابزار جدید طراحی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا روی عکس‌ها به صورتی دستی بنویسند یا یادداشت‌های شخصی خود را در حاشیه‌ی عکس‌ها قرار دهند. در گذشته کاربران واتساپ تنها به یک مداد برای ویرایش عکس‌های خود دسترسی داشتند، اما تصاویر منتشر شده‌ی WABetaInfo خبر از سه ابزار طراحی می‌دهد که با یک ابزار تارکننده‌ی عکس‌ به کاربران واتساپ ارائه خواهد شد.

پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها در استاتوس، قابلیت دیگری است که احتمالاً به‌زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر اگر بخواهید لینکی را در بخش استاتوس واتساپ با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، تنها متن و آدرس آن به دیگران نشان داده می‌شود. پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها به کاربرانی که از استاتوس شما بازدید می‌کنند، اطلاعاتی در مورد محتوای آن لینک نشان خواهد داد.
https://mardomefarda.ir/vdca.enak49nem5k14.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما