تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
این روزها شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود.
واتس‌اپ شاید به‌زودی امکان خروج بی سر و صدا از گروه‌ها را به کاربران بدهد
به گزارش مردم فردا،گویا مدیران این شرکت اهمیت مدرن و کاربردی بودن پیام‌رسان خود را درک‌ کرده‌اند و سعی می‌کنند تا با ارائه‌ی قابلیت‌های جدید به تعداد کاربران و طرفداران واتساپ بیافزایند. طبق شنیده‌ها، واتساپ روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که به کاربران امکان خروج بی سر و صدا از گروه‌ها را می‌دهد. این قابلیت کاربردی که در حال حاضر در مرحله‌ آزمایش بتا قرار دارد، ظاهراً پس از تأیید در اختیار عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

واتساپ در حال حاضر روی قابلیت‌های جدیدی کار می‌کند تا تجربه‌ی پیام‌رسانی کاربران را در این پلتفرم بهبود ببخشد. در نسخه‌های فعلی این پیام‌رسان، اگر کاربری قصد خروج از گروهی را داشته باشد با زدن گزینه‌ی خروج، نوتیفیکیشنی برای سایر اعضای آن گروه مبنی بر خروج آن شخص ارسال می‌شود و در واقع واتساپ با این کار همه‌ی اعضای گروه از این اقدام با خبر می‌کند. اما قابلیت جدید واتساپ به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ارسال نوتیفیکیشن برای سایر اعضا، آن گروه را ترک کنید. باید گفت علاوه بر شما، تنها مدیر یا مدیران گروه از این اقدام با خبر خواهند شد.

این قابلیت همچنین به شما کمک خواهد کرد تا بدون متوجه شدن سایر اعضا، از گروه‌هایی که علاقه‌ای به ماندن در آن‌ها ندارید خارج شوید. گفته می‌شود که این پیام‌رسان متعلق به متا به‌زودی محدودیت تعداد اعضای گروه‌ها را تا ۵۱۲ نفر افزایش می‌دهد. واتساپ در مقایسه با سایر رقبای خود نظیر تلگرام سرعت توسعه و پیشرفت کندی دارد و بسیاری از کاربران آن هم از این موضوع گله‌مند هستند. این شرکت برای اضافه کردن یک قابلیت بسیار معمولی اما کاربردی زمان زیادی را صرف می‌کند و معمولا قابلیت‌های جدیدی که به پلتفرم اضافه می‌شوند، الگوبرداری شده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر است.

این موضوعات با توجه به نامحدود بودن منابع مالی این پیام‌رسان متعلق به متا کمی عجیب به نظر می‌رسد. جدا از این موضوع، این پلتفرم محبوب در طی ماه‌های اخیر روی قابلیت‌های کاربردی زیادی کار می‌کند و قصد دارد که آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم. جدیدترین گزارش‌ها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پلتفرم قابلیت پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها در استاتوس را آزمایش می‌کند. در حال حاضر اگر بخواهید لینکی را در بخش استاتوس واتساپ با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، تنها متن و آدرس آن به دیگران نشان داده می‌شود. پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها به کاربرانی که از استاتوس شما بازدید می‌کنند، اطلاعاتی در مورد محتوای آن لینک نشان خواهد داد.

ویژگی Communities، یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که قرار است به‌زودی در اختیار عموم قرار گیرد. این قابلیت به صورت تب اختصاصی در قسمت سمت چپ صفحه‌ی چت به جای آیکون دوربین قرار خواهد گرفت. تب Communities به کاربران واتساپ این اجازه را می‌دهد تا گروه‌های جدیدی بسازند و بسیار آسان‌تر از قبل به این گروه‌ها دسترسی داشته باشند. باید خاطر نشان کنیم که هنوز فرق بین این گروه‌های این تب و گروه‌های عادی واتساپ مشخص نشده، اما گفته می‌شود که تب Communities با ویژگی‌های جدیدی که در اختیار مدیران گروه قرار می‌دهد، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا مدیران بتوانند کنترل بهتری روی گروه خود داشته باشند.

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، واتساپ قابلیت‌ جدیدی را آزمایش می‌کند که کاربران به وسیله‌ی آن می‌توانند از طریق چند گوشی یا تبلت به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشند و با سایر کاربران چت کنند. در همین زمینه، کاربران باید کد QR روی صفحه را با گوشی یا تبلت ثانویه‌ی خود اسکن کنند یا کد آن را وارد نمایند تا به‌عنوان دیوایس دوم به یک حساب کاربری به صورت هم‌زمان متصل شوند. این قابلیت بسیار کاربردی در بخش جدیدی با عنوان «Register Device as Companion» قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند با پیروی از دستورالعمل موجود، به‌راحتی تبلت یا گوشی دیگر خود را به یک حساب کاربری وصل کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcf.edeiw6dttgiaw.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما