تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۹
جالب است ۰
صدراعظم آلمان که پیشتر ادعا کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دلیل مقاومت اوکراین در جنگ پیروز نخواهد شد به تازگی هم مدعی شد: فقط روسیه در بحران غذایی مقصر است.
ادعای صدراعظم آلمان: فقط روسیه در بحران غذایی مقصر است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری تاس ، شولتس تاکید کرد که رهبرن اروپا نگران مشکلات ناشی از عرضه محصولات غذایی هستند و فکر می کنند این مشکلات به دلیل عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ایجاد شده است.

شولتس روز سه شنبه نیز بعد از نشست فوق العاده سران اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری درباره وضعیت بحران غذایی در جهان گفت: مسئولیت تهدیداتی که ما با آن مواجه می شویم به صراحت بر عهده روسیه و رئیس جمهور آن است.

وی گفت سران اروپا نگران مشکلات ناشی از عرضه تولیدات غذایی هستند و روسیه را در آن مقصر می دانند به همین دلیل مهم است که تلاش های پویایی برای از سرگیری صادرات از اوکراین انجام شد.

شولتس افزود: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در حال بحث برای حل این مساله با همه نقش آفرینان مهم است.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: طبیعتا این امر همچنین شامل مذاکره بر سر صادارت کودهای شیمیایی است.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود که بحران جهانی غذا از مدتها قبل از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین و به دلیل همه گیری کرونا و محاسبات غلط کشورهای غربی در میان سایر عوامل آغاز شده است.

لاوروف گفت: شرایط کنونی این مشکل را تشدید کرده و این در حالیست که تحریم های غرب به یکی از دلایل اصلی اختلال در زنجیره عرضه مواد غذایی به عنوان عامل تشدید کننده این بحران تبدیل شده است.

پیش از این، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که گوترش در حال مذاکره با روسیه و اوکراین برای رفع انسداد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه در ازای لغو برخی تحریم‌ها است که مانع از صادرات کودهای شیمیایی روسیه می‌شود.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد و لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز، اطلاعاتی مبنی بر اینکه گفت وگو برای از سرگیری عرضه غلات اوکراینی و کودهای روسیه به بازارهای جهانی در جریان است، تایید کرده اند.

با این حال، طرفین تاکید دارند که این موضوعات به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرند و صحبتی درباره لغو تحریم ها به ازای صادرات غلات از اوکراین در میان نیست.

به گزارش ایرنا، شولتس در جریان نشست مجمع جهانی اقتصادی داووس سوئیس اظهارات تندی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مطرح کرد و گفت که او حق ندارد صلح را دیکته کند.

شولتس  که تاکنون چندین بار با پوتین رئیس جمهوری  روسیه درباره حمله مسکو به کی یف تلفنی گفت وگو داشته است، گفته است که پوتین تنها زمانی بطور جدی به مذاکره صلح خواهد پرداخت که دریابد وی قادر به شکست اوکراین نیست.
https://mardomefarda.ir/vdcj.8eofuqe8msfzu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین