تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
جالب است ۰
صدراعضم آلمان اعلام کرد، آتش بس در اوکراین و ادامه مذاکرات برای خروج نیروهای روسیه از این کشور ضروری است.
صدراعظم آلمان خواهان آتش بس در اوکراین شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از "الجزیره"، صدراعضم آلمان  پنجشنبه شب گفت: این اقدامات برای کاهش تنش‌ها در اوکراین لازم است.

وی افزود: هر چقدر این امر غیر واقعی به نظر برسد، ما نباید در تلاش برای انجام آن کوتاهی کنیم. آنچه در حال حاضر در جریان است، جنگ علیه مردم اوکراین است. 

به گزارش ایرنا، اولاف شولتس صدر اعظم آلمان پیش از این در سخنرانی در مجلس این کشور به صراحت اعلام کرد که کشورش سلاح مورد نیاز اوکراین برای جنگ در برابر روسیه را تامین می‌کند. 

شولتس گفت: همراه با اتحادیه اروپا در کنار اوکراین هستیم. ما به عنوان آلمان و اتحادیه اروپا در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم.

شولتس بابیان اینکه چالش بین پوتین و دنیای آزاد نباید دردهای گذشته را تکرار کند، گفت: پوتین جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد که آزادی اوکراینی‌ها رژیم او را به چالش می‌کشید. 

صدر اعظم المان تاکید کرد: باید مطمئن شویم که جنگ پوتین به دیگر نقاط اروپا سرایت نمی‌کند. از متحدین خود در ناتو همانند آلمان دفاع می‌کنیم. 

پیش‌تر وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور تحویل ۴۰۰ آر پی جی از هلند به اوکراین را تصویب کرده است. این اتفاقات تایید کننده تغییر سیاست برلین در مساله اوکراین است؛ زیرا این کشور به دلیل امتناع از ارسال تسلیحات به کی‌یف بر خلاف سایر متحدان غربی، مورد انتقاد قرار گرفته بود. 

آلمان سیاست دیرینه عدم ارسال تسلیحات به مناطق جنگی را در پیش گرفته که تا حدی ریشه در تاریخ این کشور در قرن بیستم و صلح طلبی آن دارد. صدراعظم آلمان در هفته‌های اخیر هنگام امتناع از تحویل سلاح‌های مرگبار به اوکراین، بارها به این سیاست اشاره کرده بود.

سفیر اوکراین در آلمان روز شنبه از برلین خواست تا مانند هلند موشک‌های دفاع هوایی استینگر را به اوکراین برساند. 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
https://mardomefarda.ir/vdca.anyk49n0w5k14.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین