تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰
تعداد نظر۲
جالب است ۰
کارشناسان حقوق سازمان ملل متحد از آل سعود خواستار لغو حکم اعدام «عبدالله الحویطی» و آزادی وی شدند.
درخواست سازمان ملل از عربستان برای آزادی نوجوان سعودی
به گزارش مردم فردا،کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه  از دولت عربستان سعودی خواستند که « عبدالله الحویطی»  را فوراً آزاد کند و مجازات اعدام او را به دلیل جنایاتی که گفته می‌شود در کودکی مرتکب شده است، لغو کند.

آن ها اعلام کردند که  مجازات  اعدام برای یک نوجوان به معنای محرومیت خودسرانه  وی از زندگی است.

کارشناسان سازمان ملل از دولت عربستان خواستند تا حکم  اعدام این  نوجوان سعودی  که به صورت ناعادلانه و بدون دلیل  توسط دادگاه صادر شده را لغو کنند.

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که عربستان سعودی به تعهدات خود مبنی بر لغو اعدام افراد زیر سن قانونی باید عمل کند.

مقامات سعودی عبدالله الحویطی را هنگامی که فقط 14 سال داشت، به اتهام قتل بازداشت کردند. او هم اکنون 20 ساله است.

دادگاه جنایی پس از سه سال در پی محاکمه‌ای بسیار ظالمانه که سازمان دیده بان حقوق بشر آن را به تفصیل ثبت کرده است، عبدالله الحویطی را به اعدام محکوم کرد.

عبدالله الحویطی در ابتدا همراه پنج نفر دیگر به 15 سال زندان محکوم شد در حالی که هر شش نفر به قاضی گفتند که بازجویان با شکنجه یا تهدید به شکنجه از آنان اعتراف گرفته‌اند.

مایکل بیج معاون رئیس بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: براساس نظام قضایی عادلانه، عبدالله الحویطی نباید حتی یک شب در زندان باشد تا چه رسد که حکم اعدام برای او صادر شود.

مقامات سعودی در سال 2018 پایان مجازات اعدام را برای افراد زیر 18 سال و نوجوانان به‌دلیل برخی از جرایم اعلام کردند. اما این ممنوعیت شامل همه موارد نمی‌شد. کسانی که مرتکب قتل و جرایمی مانند ارتداد و سرقت شدند همچنان می‌توانند اعدام شوند که محکومیت الحویطی به دلیل سرقت بوده است.

بسیاری از سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر، بویژه در ایالات متحده و در اروپا ابراز نگرانی کرده‌اند که وجود خلأ در قوانین عربستان به قضات این کشور اجازه می‌دهد که همچنان به صدور مجازات اعدام برای نوجوانان ادامه دهند.

عربستان سعودی با وجود ادعاهای خود در سال 2020 مبنی بر توقف اعدام‌ نوجوانان ، صدور و اجرای احکام اعدام مربوط به نوجوانان را متوقف نکرده است، همانطور که در ژوئن 2021  «مصطفی درویش» نوجوان اهل قطیف را اعدام کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcd.x0j2yt0xza26y.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

دختر خوانده من با حقه مادر بزرگ يتيمخانه حبسه
كثافت سعودي و مشاوره صهيونيسم
آخرین عناوین