تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
رئیس جمهور اوکراین با این ادعا که علاقه ای به حمله به روسیه ندارد، اعلام کرد که کشورش از سامانه های موشکی دوربرد ارائه شده توسط آمریکا برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.
زلنسکی: با موشک های آمریکایی به روسیه حمله نمی کنیم
به گزارش مردم فردا،به نقل از ریانووستی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش قرار نیست از سامانه های موشکی برد بلند برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

زلنسکی در این رابطه گفت: من می دانم که برخی از افراد در آمریکا یا در کاخ سفید می گویند که امکان دارد ما از آن موشک های دوربرد برای حمله به روسیه استفاده کنیم. ببینید، ما قصد حمله به روسیه را نداریم و این کشور برای ما منفعتی ندارد. ما در حال جنگ در قلمرو آنها نیستیم.

اظهارات وی در پی آن بیان می شود که یک مقام ارشد دولت آمریکا روز گذشته به خبرنگاران گفت که سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه «هیمارس» (HIMARS (MLRS)) که آمریکا قصد دارد به عنوان بخشی از بسته کمک‌های نظامی جدید به کی‌یف ارائه کند، توانایی هدف قرار دادن اهدافی را در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری دارند.

همچنین اوکراین سابقه حملات خمپاره ای به شهرهای مرزی روسیه از جمله شهر «بلگورود» را دارد که این مسئله باطل بودن ادعای زلنسکی را نشان می دهد.

در همین رابطه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مقاله ای که در رزونامه نیویورک تایمز منتشر کرده است، از تصمیم واشنگتن برای تسلیح کی یف به سامانه های موشکی یاد شده خبر داده است و این در حالی که وی پیشتر اعلام کرده بود که کاخ سفید چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.

روسیه بارها اعلام کرده که ارسال تسلیحات به اوکراین مانند ریختن بنزین بر روی آتش است و هر گونه محموله تسلیحاتی به مقصد اوکراین، هدفی موجه برای نابودی توسط ارتش روسیه محسوب می شود.
https://mardomefarda.ir/vdca.wnak49nuo5k14.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین