تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
جالب است ۰
دانمارک اعلام کرد که موشک‌های ضدکشتی «هارپون» را به اوکراین ارسال می‌کند. این اولین مورد از ارسال تسلیحات آمریکایی دوربرد به کی‌یف است که در راه‌اندازی بنادر اوکراین و ادامه صادرات غلات، به این کشور کمک خواهد کرد.
اوکراین به موشک‌های ضدکشتی هارپون مجهز می‌شود
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌اوکراین مدت‌هاست به دنبال تسلیحات پیشرفته‌ بیشتر از جمله پدافند هوایی، موشک‌های ضدکشتی و راکت‌هایی با برد بیشتر بوده، اما تا کنون اغلب کمک‌های دریافتی کی‌یف سامانه‌های کوتاه‌برد مانند تسلیحات ضدتانک جاولین بوده است.

موشک‌های هارپون - که در شرکت بوئینگ ساخته می‌شوند - این قابلیت را دارند که نیروی دریایی روسیه را از بنادر اوکراین در دریای سیاه عقب رانده و موجب از سر گرفتن صادرات غلات و دیگر محصولات کشاورزی از اوکراین شود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از اعلام آمادگی دانمارک برای ارسال موشک‌های هارپون و پرتاب‌کننده آن خبر داد.

رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که آمریکا در تلاش است تا انتقال سلاح‌هایی با قابلیت‌ ضدکشتی و برد بالای ۱۰۰ کیلومتر را به اوکراین تسهیل کند، چرا که بنادر این کشور با کشتی‌ها و مین‌های روسیه مسدود شده است.

چند تن از مقامات آمریکا گفته‌اند که تعداد موشک‌های ضدکشتی «نپتون» اوکراین کم است و موشک‌های هارپون به کی‌یف اجازه می‌دهد تا کشتی‌های روس را عقب رانده و عملیات مین‌زدایی در دریا را آغاز کند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.ieafuqeoosfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین