تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴
جالب است ۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به کاهش شدید میزان ذخایر تسلیحاتی کشورهای عضو در پی کمک نظامی به کی‌یف، از اروپایی‌ها خواست تا زرادخانه‌هایشان را دوباره پر کنند.
گلایه مقام اروپایی از کاهش ذخایر تسلیحات در پی ارسال به اوکراین
به گزارش مردم فردا،کاهش میزان ذخایر تسلیحات و تجهیزات نظامی کشورهای اروپایی در پی ارسال بی‌رویه به اوکراین برای جنگ با روسیه، با گلایه مقام ارشد این اتحادیه همراه شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه از خالی‌شدن بخش بزرگی از زرادخانه تسلیحاتی کشورهای اروپایی به دلیل ارائه آنها به رژیم کی‌یف خبر داد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بورل طی سخنرانی در پارلمان اروپا گفت پس از ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، ذخایر تسلیحات در کشورهای اتحادیه اروپا  خالی شده است.

وی در این‌باره توضیح داد: «ذخایر تجهیزات نظامی اکثر کشورهای عضو [اتحادیه اروپا]، اگر نگوییم تمام شده، اما تا حد زیادی کاهش یافته است، زیرا ما حجم زیادی [از تسلیحات] به اوکراینی‌ها ارائه می‌دهیم».

طبق این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواست تا زرادخانه‌های تسلیحاتی خود را پر کنند زیرا به زعم او، این رویکرد به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود.

پیش از این نیز نشریه «وال استریت ژورنال» با اشاره به تخلیه شدن ذخایر برخی از مهمات اساسی ارتش آمریکا در پی کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، نوشت که پنتاگون هم در جایگزین کردن آنها تأخیر دارد.

گفته می‌شود در شش ماه گذشته، آمریکا ۱۶ راکت‌انداز هیمارس، هزاران اسلحه کمری، پهپاد، موشک و دیگر تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdchwvnz.23ni-dftt2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین