تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰
جالب است ۰
شرکت چینی AYANEO به تازگی جدیدترین کنسول بازی خود را با عنوان AYANEO2 معرفی کرده است که دارای آخرین پردازنده Ryzen 6000U “Rembrandt” APU با معماری Zen3+ و RDNA2 است. AYANEO2 دارای گرافیک RDNA2 است که به اندازه GeForce GTX 1050 Ti قدرتمند خواهد بود.
نگاهی به کنسول بازی AYANEO2 که تا دو برابر سریع‌تر از SteamDeck است
به گزارش مردم فردا،استفاده از معماری RDNA2 درست همانند SteamDeck
گرافیک Ryzen 7 6800U جدیدترین پردازنده AMD برای سیستم‌های باریک و سبک است. این APU دارای 8 هسته و 16 رشته است که می‌تواند تا 4.7 گیگاهرتز را در حالت تقویت شده عرضه کند، بنابراین این کنسول 300 مگاهرتز بیشتر از سری AYANEO Next قدرت خواهد داشت. علاوه بر این، این پردازنده به گرافیک RDNA2 مجهز است، یعنی دقیقا همان معماری کنسول SteamDeck است.

قدرتی به اندازه‌ی GTX 1050 Ti در یک کنسول دستی
اما کنسول AYANEO2 می‌تواند حتی از آن هم سریع‌تر باشد، زیرا 6800U با گرافیک یکپارچه Radeon 680M عرضه می‌شود که دارای 12 واحد محاسباتی است: یعنی 50٪ بیشتر از Steam Deck. در واقع، زیرسیستم iGPU می‌تواند تا 2.2 گیگاهرتز را در حالت تقویت شده ارائه دهد، بنابراین با 600 مگاهرتز بالاتر از SteamDeck مواجه هستیم. این بدان معنی است که iGPU تقریباً دو برابر سریعتر است یعنی (3.38 TFLOPS در مقابل 1.6 TFLOPS). مدیر عامل AYANEO تایید کرده که این دستگاه به اندازه GTX 1050 Ti قدرتمند خواهد بود.

APU در محدوده توان 15 تا 28 وات کار می‌کند که به شرکت‌هایی مانند AYANEO2 فرصت خوبی برای سازگارسازی آن بدهد. سازندگان کنسول‌های بازی دستی اغلب از TDP قابل تنظیم برای دسترسی به عملکرد کامل در زمانی که دستگاه به ایستگاه اتصال متصل است یا به سادگی شارژر در حال اتمام است، استفاده می‌کنند.

این شرکت دستگاهی را به نمایش گذاشته است که بازی‌های مختلفی مانند Metro Exodus، Cyberpunk Witcher 3، Elden Ring و غیره را اجرا می‌کند. بر اساس آنچه AYANEO اعلام کرده است، صفحه نمایش این کنسول دارای وضوح 800*1280 است. این یک صفحه نمایش با حاشیه باریک است، چیزی که در مورد کنسول‌های SteamDeck یا Nintendo Switch صدق نمی‌کند.

به گفته آرتور ژانگ، مدیرعامل AYANEO که کنسول جدید را معرفی کرد، AYANEO2 همچنین دارای ماژول اثر انگشت جدید و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی است که هنوز زمان معرفی آنها فرا نرسیده است. در نهایت، این دستگاه تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد، اما تاریخ دقیق عرضه و قیمت آن هنوز دقیقا مشخص نشده نشده است.
https://mardomefarda.ir/vdce.p8fbjh8ep9bij.html
منبع : مجله سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما