تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام سئول گزارش داد که کره جنوبی طی هفته آینده قصد برگزاری جلساتی را با کره شمالی دارد تا درخصوص کنترل شیوع کووید-۱۹ و ارائه کمک به این کشور همسایه گفت‌وگو کند.
کره‌جنوبی به پیونگ‌یانگ برای کنترل کرونا کمک می‌کند
به گزارش مردم فردا،روز پنجشنبه پیونگ‌یانگ اعلام کرد که اولین موج از مبتلایان ویروس کرونا در این کشور مشاهده شده و نتیجه تست امیکرون بسیاری از شهروندان مثبت اعلام شده است.

براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، از اواخر ماه آوریل "تب ناشناخته‌ای" در این کشور شیوع پیدا کرده و روز شنبه دولت این کشور تایید کرد که بیش از ۲۹۶ هزار بیمار جدید ثبت شده است و امروز (یکشنبه) اعلام کرد که بیش از ۱۵ تن دیگر جان خود را به دلیل تب شدید از دست داده‌اند.

یک مقام ارشد دولت کره جنوبی اظهار کرد: دولت کره جنوبی پیشنهادی را به کره شمالی جهت برگزاری جلسات سطح بالا در ابتدای این هفته ارائه داده است تا بررسی‌های لازم در راستای کنترل و پیشگیری کووید-۱۹ انجام شود.

«یون سوک-یول»، رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه پیشنهادی را جهت ارائه واکسن‌های کووید-۱۹ و تجهیزات پزشکی به کره شمالی ارائه کرد.

هم زمان با اینکه روز جمعه ۲۱ جان باخته جدید در کره شمالی در بین افرادی که تب کرده بودند، گزارش شد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور روز شنبه ضمن تاکید بر اینکه شیوع کووید ۱۹ کره شمالی را در "آشفتگی بزرگی" قرار داده است، خواستار یک "جنگ تمام عیار" برای غلبه بر این پاندمی شد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.ieafuqex8sfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین