تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۶
جالب است ۰
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از کشف بخشی از موشک ماهواره بر کره شمالی در دریای زرد خبر داد.
کره جنوبی: بخشی از موشک ماهواره بر کره شمالی را در دریا کشف کردیم
به گزارش مردم فردا،درپی اقدامات ادامه دار و تحریک آمیز کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره که باعث ایجاد تهدید وجودی برای پیونگ یانگ شده است، کره شمالی بار‌ها اقدام به آزمایش‌های موشکی برای نشان داده آمادگی خود برای دفاع از تمامیت ارضی اش کرده است. این کشور همچنین به منظور رصد اقدامات خصمانه آمریکا و متحدانش در شرق آسیا به دنبال ارسال ماهواره نظارتی به فضا بود که آخرین تلاش در این زمینه به دلیل عمل نکردن راکت پرتاب کننده به درستی پیش نرفته و با شکست مواجه شد. اکنون ارتش کره جنوبی در حال آماده باش برای یافتن بقایای این راکت است. 

به گزارش تله تریدر، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد نیرو‌های این کشور طی یک عملیات تجسسی گسترده در نهایت موفق شده اند بخشی از راکتی را که کره شمالی از آن برای ارسال ماهواره خود به فضا استفاده کرده بود را در دریای زرد بیابند. 

این مقام کره‌ای می‌گوید: به نظر می‌رسد بخشی از راکتی که اکنون کشف شده است مربوط به بخش دوم عمل آن بوده که به دلیل مشکل فنی نتوانسته است به درستی عمل کرده و ماهواره جاسوسی کره شمالی را در مدار زمین قرار دهد. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار می‌رود تجزیه و تحلیل‌ها بر روی این قطعه کشف شده بتواند شواهد خوبی را درباره پیشرفت فناوری کره شمالی در حوزه موشکی آشکار سازد. با این حال، تلاش‌ها برای یافتن سایر قطعات این موشک و نیز ماهواره پیونگ یانگ که اکنون در اعماق دریاست همچنان در جریان است.

گفتنی است کره شمالی ۱۰ خرداد سال جاری اقدام به پرتاب یک راکت حاوی ماهواره تجسسی خود به فضا کرد که به دلیل عمل نکردن درست راکت و مشکلات فنی، این پرتاب با شکست همراه بود. با این حال، مقامات کره شمالی می‌گویند با حل مشکل مربوط در این زمینه به زودی پیونگ یانگ اقدام به پرتاب راکتی دیگر به فضا خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcaywn6.49no015kk4.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین