تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۹
جالب است ۰
«فرانس ۲۴» در فاصله چند روز مانده به آغاز دوره جدید جشنواره کن، ۵ استعداد جدید امسال این رویداد سینمایی را معرفی کرد که از جمله آن‌ها، سعید روستایی کارگردان فیلم سینمایی «برادران لیلا» است.
سعید روستایی در میان ۵ استعداد جدید جشنواره «کن»
به گزارش مردم فردا،جشنواره کن ۲۰۲۲ امسال میزبان سینماگران کهنه‌کار و باتجربه‌ای از برادران داردن و دیوید کروننبرگ تا میشل آزاناویسوس و جورج میلر خواهد بود اما همچون هر سال یکی از اهداف کن کشف استعدادها و معرفی چهره‌های جدید در سطح بین‌المللی است.
شبکه خبری «فرانس ۲۴» در مطلبی به بهانه دوره هفتادوپنجم جشنواره کن اقدام به معرفی ۵ استعداد جدید در این رویداد سینمایی کرده و سعید روستایی فیلمساز جوان ایرانی نیز یکی از این چهره‌هاست که امسال با فیلم «برادران لیلا» فرصت حضور در بخش مسابقه اصلی و رقابت برای کسب نخل طلا را به دست آورده است.
در توصیف روستایی که نخستین حضورش را در جشنواره کن تجربه می‌کند چنین آمده است:
«با وجود تمام چالش‌ها و محدویت‌های فیلم‌سازان ایرانی، این کشور صحنه سینمای پُررونقی دارد و چهره‌هایی مانند جعفر پناهی و اصغر فرهادی و...جوایزی را در سراسر جهان دریافت کرده‌اند. آیا سعید روستایی نیز می‌تواند به این جمع بپیوندد؟
این کارگردان ۳۲ ساله پیش از این با فیلم پلیسی و جذابش «متری شیش‌ونیم» سروصدا کرده و اکنون «برادران لیلا» را به کن آورده است، درامی درباره خانواده‌ای که برای گذران زندگی در اقتصاد فلج شده و تحریم‌شده ایران تلاش می‌کنند.
روستایی که خودش از یکی از محله‌های کارگری تهران است پیش از این در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های ایرانی عنوان کرده بود: «من نسبت به طبقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم تعهد اجتماعی دارم... هیچ چیز در فیلم‌های من نمادین نیست.»
ساخته دو ساعت و چهل‌وپنج دقیقه‌ای روستایی که از طولانی‌ترین فیلم‌های امسال جشنواره کن است، روز ۲۶ می (۵ خرداد) از ساعت ۱۴:۱۵ در سالن آنیس واردا، ۲۷ می (۶ خرداد) از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن آئورا و روز ۲۸ می (۷ خرداد) از ساعت ۱۵ پنجمین و آخرین نمایش خود را در سالن آیمکس جشنواره تجربه می‌کند. ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی و محمد علیمحمدی از جمله بازیگران این فیلم هستند که در بخش مسابقه اصلی کن با ۲۰ فیلم دیگر رقابت خواهد کرد.
آستین باتلر بازیگر ۳۰ ساله نقش الویس پریسلی در فیلم جدید باز لورمن که در کنار چهره‌هایی چون تام هنکس و تام پارکر در این فیلم بازی کرده است، لولا کوئیورون کارگردان ۳۳ ساله فیلم «رودئو» حاضر در بخش نوعی نگاه جشنواره کن، آگنیژکا اسموژینسکا کارگردان لهستانی که امسال با فیلم «دوقلوهای ساکت» در بخش نوعی نگاه حضور دارد و لی جونگ-جائه بازیگر کره‌ای که با سریال معروف «بازی مرکب» به شهرت جهانی رسید و امسال اولین فیلمش را در مقام کارگردان با عنوان «شکار» دارد، دیگر چهره‌هایی هستند که با عنوان استعدادهای جدید امسال کن معرفی شده‌اند.
هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خردادماه) به صورت حضوری برپا خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.8eafuqexisfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما