تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۰
جالب است ۰
جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این هستند که متا و AMD در حال همکاری برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه هستند.
متا و AMD برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه همکاری می‌کنند
به گزارش مردم فردا،شرکت‌های متا و AMD اعلام کردند که در حال کار روی یک برنامه زیرساخت اینترنت موبایل هستند که برای کاهش هزینه‌های ایستگاه‌های پایه و تقویت شبکه‌های تلفن همراه طراحی شده است.
برنامه Evenstar که توسط Meta در ابتدای سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، بر روی ایجاد طرح‌های مرجع شبکه دسترسی رادیویی همه منظوره (RAN) برای شبکه‌های ۴G و ۵G در اکوسیستم Open RAN متمرکز است.
در حالی که واحد‌های رادیویی راه دور (RRU) به طور سنتی به عنوان یک بسته فروخته می‌شدند، متا و شرکای آن در برنامه تصمیم گرفتند سخت افزار RRU را جدا کنند تا اپراتور‌های تلفن همراه بتوانند با انعطاف پذیری بیشتری راه حل‌هایی را برای دسترسی به اینترنت به کار گیرند.
اگرچه AMD در ابتدا بخشی از این برنامه نبود، اما خرید شرکت Xilinix که در ماه فوریه انجام شد، اکنون فرصتی را برای این سازنده تراشه فراهم می‌کند تا در کنار متا به عنوان بخشی از برنامه Evenstar کار کند.
همکاری بین این دو شرکت در حال حاضر به ثمر نشسته است، زیرا AMD اعلام کرده است که مبدل‌های داده Xilinx Zynq UltraScale+ RFSoC، توسعه واحد‌های متعدد رادیویی Evenstar را برای کمک به ایجاد زیرساخت شبکه جهانی موبایل ۴G و ۵G امکان پذیر کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcf.1deiw6dmtgiaw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما