تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
جالب است ۰
وزیر خارجه روسیه ایده رئیس دیپلماسی اروپایی مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را "سرقت" خواند.
لاوروف: غرب دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره ایده جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین گفت: "این دزدی است که آنها حتی سعی نمی‌کنند آن را پنهان کنند."

وی خاطر نشان کرد که برای غرب، چنین اقداماتی در حال حاضر به یک عادت تبدیل شده است.

لاوروف به عنوان نمونه به وضعیت مسدود شدن دارایی‌های افغانستان اشاره کرد که کشورهای غربی می‌خواهند از آن نه برای نیاز مردم افغانستان، بلکه برای اهدافی که مربوط به بازسازی نیست، استفاده کنند.

الکساندر گروشکو، معاون لاوروف هم به نوبه خود پیشنهاد بورل را "غیرقانونی" خواند. به گفته وی، چنین اقدامی کل سیستم مالی جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای خود اروپایی‌ها گران تمام می‌شود.

در پایان ماه آوریل، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که ابتکاری را به کنگره ارسال کرده است تا اموال تجار روسی را برای کمک به کی‌یف مصادره کند. به گفته لئونید اسلوتسکی، معاون دومای دولتی، "واشنگتن سرقت‌های دولتی را قانونی می‌کند و نه تنها حق مالکیت خصوصی، بلکه قانون اساسی خود را هم نقض می‌کند."
https://mardomefarda.ir/vdcg.z9urak9wnpr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین