تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۹
جالب است ۰
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه را منتفی دانست. «ند پرایس» امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.
دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه لغو شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، او در بخشی از اظهاراتش به احتمال دیدار وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه پرداخت و گفت: الان زمان مناسبی نیست که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، دیدار کند.

پیشتر، سخنگوی کرملین اعلام کرد در واکنش به سیاست غیردوستانه واشنگتن در قبال مسکو، پوتین روز استقلال آمریکا را تبریک نمی‌گوید.

روابط دو کشور در ماه‌های گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین رو به وخامت گذاشته است و دولت بایدن خاطرنشان کرد که اکنون زمان مناسبی برای از سرگیری مذاکرات بین مسکو و واشنگتن نیست. انتظار می‌رود اقتصاد‌های غربی تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کنند که قیمت نفت روسیه را محدود می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد گروه بیست باید با روسیه برخورد کند
رایزنی آمریکا در آستانه برگزاری اجلاس گروه بیست درباره جنگ اوکراین ادامه دارد. آمریکا در تلاش است از این اجلاس برای برخورد با روسیه بهره برداری کند. در ادامه این تلاشها، امروز رامین طلوعی، معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور اقتصادی اعلام کرد کشور‌های عضو گروه بیست باید روسیه را به علت اقداماتش در جنگ اوکراین پاسخگو کند. درعین حال، این مقام آمریکایی تاکید کرد واشنگتن از تلاش‌های جاری سازمان ملل متحد برای بازگشایی خطوط دریایی پشتیبانی می‌کند تا زمینه انتقال غلات و دیگر اقلام غذایی از اوکراین به خارج از این کشور فراهم شود.

ند پرایس روسیه را به جدی نبودن در حوزه دیپلماسی برای حل مناقشه اوکراین متهم کرد
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در بخشی از اظهاراتش درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین گفت: واشنگتن دوست دارد شاهد جدیت روسیه در حوزه دیپلماسی باشد، اما تاکنون چنین رویکردی را در روسیه شاهد نبوده است.

کشور‌های غربی خواستار اخراج روسیه از نهاد‌های ورزشی شدند
پس از حمله روسیه به اوکراین، کشور‌های غربی سه شنبه از فدراسیون‌های ورزشی بین المللی خواستند اعضای روس و بلاروسی خود را اخراج کنند.

بر این اساس ۳۵ کشور غربی و همچنین ژاپن و کره جنوبی در بیانیه مشترکی درخواست کردند هیچ مسابقه ورزشی در روسیه یا بلاروس برگزار نشود و ورزشکاران این دو کشور از شرکت در رقابت‌های بین المللی محروم شوند. این درخواست پیش از این در تاریخ هشتم مارس بیان شده بود.

آن‌ها همچنین از سازمان دهندگان مسابقه‌های ورزشی خواستند پخش تلویزیونی این مسابقه‌ها را در این دو کشور متوقف کنند.

پس از حمله روسیه به اوکراین، فیفا و برگزارکنندگان رقابت‌های تنیس ویمبلدون، بازیکنان و گروه ورزشی روسیه را اخراج کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcb.9b9urhbsziupr.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین