تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تنها قیمت چهار کالای کشاورزی بیش‌تر می‌شود، گفت: تنها قیمت 4 کالای مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و روغن بیش‌تر می‌شود و نرخ جدید را سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده اعلام خواهد کرد.
میرکاظمی: تنها قیمت چهار کالای کشاورزی بیش‌تر می‌شود
به گزارش مردم فردا،مسعود میرکاظمی شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: یارانه آرد سنتی همچنان ادامه می‌یابد و قیمت نان فعلاً به همین رقم فعلی خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: طرحی که در استان زنجان انجام می شود آزمایشی است و در صورتی که موفقیت آمیز باشد و دولت برای قطع یارانه نان به نتیجه برسد در سایر استانها ادامه پیدا می کند.

طرح جدید فروش نان در خبازی‌های استان زنجان پیاده شده که مردم برای خرید نان از کارت بانکی در پوزهای هوشمندی که در نانوایی‌ها نصب شده استفاده می‌کنند و یارانه آن به ازای نان فروخته شده و به حساب نانواها واریز می‌شود.

میرکاظمی تاکید کرد نظام یارانه‌ای نان تا اطلاع ثانوی به همین روش ادامه می یابد.

تنها قیمت 4 کالای کشاورزی بیش‌تر می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تنها قیمت چهار کالای کشاورزی مرغ، تخم‌مرغ،گوشت و روغن بیشتر می‌شود و نرخ جدید را سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده اعلام خواهد کرد.

وی گفت: میزان برخورداری مرغ و تخم مرغ از یارانه خوراک دام و طیور بیشتر و برخورداری گوشت از این یارانه کم‌تر است.

در برنامه خبری ساعت 21 سیما هم وزیر دادگستری از تشدید نظارت‌ها بر بازار خبر داد و گفت: جرایم بازدارنده می‌شود، جریمه ها به 10 میلیون افزایش یافته که پیش از این 100 هزار تومان بود و نیز زمان رسیدگی به این گونه جرایم هم تسهیل و تسریع می شود.

رحیمی گفت: همه بازرسان تعزیرات، صمت و  جهاد کشاورزی به تخلفات بازار رسیدگی خواهند کرد.

وی تاکید کرد که به غیر از این 4 قلم کالا هیچ کالای دیگری و تحت هیچ بهانه ای افزایش نخواهد داشت و اگر تولید کنندگان هزینه های تولیدشان بیشتر شد باید در سازمان حمایت درباره قیمت جدید تصمیم‌گیری شود.
ظرفیت صادرات دوباره آرد در کشور وجود دارد 
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد که ظرفیت آسیابانی در کشور زیاد است و می‌توان از کشورهای شمالی گندم وارد و پس از آسیاب و تبدیل به آرد به کشورهای همسایه صادر کرد که طی این سال‌ها به دلیل یارانه‌ای بودن آرد امکانش نبود، صادرات آرد یارانه ای طبق قوانین قاچاق محسوب می شد.
https://mardomefarda.ir/vdca.on0k49nu65k14.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین