تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۰
جالب است ۰
از زمان آغاز جنگ در اوکراین در۲۴ اسفند، ۱۰۱ هزار نفر پناهجو وارد ایتالیا شده اند که از این میان ۷۰ هزار نفر تقاضای پناهندگی کرده اند.
جنگ در اوکراین؛ ۷۰ هزار پناهجو از دولت ایتالیا درخواست کمک کرده‌اند
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آنسا، وزارت کشور ایتالیا دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که از ۱۰۱ هزار نفر پناهجوی اوکراینی که از زمان آغاز جنگ به ایتالیا وارد شده اند، ۷۰ هزار نفر تقاضای پناهندگی خود را در این کشور ارائه کرده اند.  

براساس گزارش این وزارتخانه، از این ۷۰ هزار نفر پناهجو، ۶۵ هزار نفر درخواست پناهندگی موقت را بر اساس هنجارهای اتحادیه اروپا ارائه کرده اند و بقیه هم خواهان پناهندگی دائم در ایتالیا شده اند.

گفته می شود در این میان نزدیک به سه هزار و ۱۰۰ خردسال بدون همراه وجود دارد که دو هزار و ۶۰۰ نفر با خانواده های دیگر اسکان داده شده اند و به نزدیک ۵۰۰ خردسال هم تسهیلات ویژه ارائه شده است.

بر اساس اطلاعات به روزرسانی شده آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، با گذشت بیش از دو ماه از جنگ اوکراین، شمار پناهجویانی که روزانه همچنان خانه‌های خود را ترک می‌کنند، در حالی از پنج میلیون نفر فراتر رفته (۵.۰۳ میلیون نفر) که ۷.۱ میلیون آواره داخلی را نیز باید به آن اضافه کرد.
https://mardomefarda.ir/vdci.zaqct1avrbc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین