تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
جالب است ۰
رییس جمهور اوکراین از امضای توافق امنیتی دوجانبه با ایتالیا و کانادا خبر داد.
امضای توافق امنیتی دوجانبه اوکراین با کانادا و ایتالیا
به گزارش مردم فردا،ولودیمیر زلنسکی از امضای توافق‌های امنیتی دوجانبه با رم و اتاوا خبر داده و از حمایت‌های نظامی مداوم این دو کشور و حمایت‌های آن‌ها از بازسازی این کشور قدردانی کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا به همراه الکساندر دو کرو، نخست‌وزیر بلژیک، بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس و اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا هم‌زمان با دومین سالروز حمله روسیه به اوکراین در کی‌یف دیدار کردند.

زلنسکی گفت: دیدارهایمان با نخست‌وزیر ایتالیا همواره هدفمند بوده است. امروز نتیجه مهمی پیش رویمان است. یک توافق همکاری امنیتی دوجانبه میان اوکراین و ایتالیا امضا کردیم. این سند مبنای مستحمکی برای شراکت بلندمدت امنیتی کشورهای ما ایجاد می‌کند.

دولت اوکراین در بیانیه‌ای جداگانه گفت که این توافق شامل کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف است و توجه ویژه‌ای به حوزه‌های مهم همکاری امنیتی دوجانبه در امور نظامی و غیرنظامی دارد، از جمله سیاسی، مالی، کمک‌های بشردوستانه و اصلاحات.

زلنسکی توافق مشابهی را نیز با ترودو امضا کرد. طبق این توافق، اتاوا وعده داد که بیش از ۳ میلیارد دلار کانادا به اوکراین بدهد.

این دو سند به مدت ۱۰ سال از زمان امضا شدن اعتبار دارند و امکان بازبینی‌ این سندها در صورت پیوستن اوکراین به ناتو تا پیش از پایان تاریخشان وجود دارد.

اگرچه، پیشتر، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفته بود که این توافق امنیتی میان ایتالیا و اوکراین از نظر قانونی الزام‌آور و شامل تضمین‌هایی برای حمایت نظامی و سیاسی نخواهد بود.

زلنسکی در ۱۶ فوریه نیز با امانوئل ماکرون، رییس جنهور فرانسه یک توافق امنیتی ۱۰ ساله امضا کرد که تا زمان پیوستن اوکراین به ناتو معتبر خواهد بود. این توافق شامل کمک نظامی ۳ میلیارد یورویی به اوکراین در ۲۰۲۴ و عرضه تجهیزان مدرن نظامی سازگار با تسلیحات عرضه شده از سوی ناتو به اوکراین، آنوزش سربازان اوکراینی و تقویت صنایع دفاعی اوکراین است.
https://mardomefarda.ir/vdcb9ab5.rhbfapiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین