تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۶
جالب است ۰
رقابت‌های پلی‌آف لیگ برتر هندبال از روز دوشنبه، 5 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
پلی‌آف لیگ برتر هندبال/ حساس‌، جذاب‌ و غیرقابل پیش‌بینی
به گزارش مردم فردا،رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور به مراحل حساس و تماشایی خود نزدیک شد. در همین راستا برنامه زمان‌بندی دیدارهای مرحله پلی‌آف و فینال مشخص و اعلام شد. بر اساس تصمیم کمیته مسابقات فدراسیون هندبال برنامه دیدارهای مرحله پلی‌آف و فینال و رده‌بندی مسابقات لیگ برتر هندبال مردان ایران به شرح زیر خواهد بود:
مرحله رفت، دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه:
مس کرمان - سپاهان اصفهان (به میزبانی کرمان)
ذوب آهن اصفهان – شهید شاملی کازرون (به میزبانی اصفهان)
مرحله برگشت، یکشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه:
سپاهان اصفهان – مس کرمان (به میزبانی اصفهان)
شهید شاملی کازرون – ذوب آهن اصفهان (به میزبانی کازرون)
شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه: بازی اول مرحله فینال و رده‌بندی (به میزبانی تهران)
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه: بازی دوم مرحله فینال و رده‌بندی و اختتامیه لیگ (به میزبانی تهران)
به این ترتیب این 4 تیم باید باهم مصاف دهند تا در نهایت تکلیف تیم قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. ضمن اینکه وسلین وویویچ، سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران هم تمام رقابت‌ها را زیر نظر دارد تا نفرات برتر را برای حضور در اردوهای تیم ملی انتخاب کند.
رجبی: از دست دادن 2 امتیاز در 18 مسابقه اجتناب‌ناپذیر است
در این مرحله تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون باید مقابل هم قرار بگیرند که هر دو تیم از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به شمار می روند. نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با کسب جایگاه دوم و ذوب‌آهن اصفهان با کسب عنوان سوم در مرحله گروهی لیگ راهی پلی‌آف لیگ برتر هندبال شدند.
محمدرضا رجبی، سرمربی تیم هندبال نیروی زمینی شهید شاملی کازرون در مورد آخرین شرایط تیمش تا پیش از مرحله پلی‌آف اظهار داشت: تا پیش از مرحله پلی‌آف ما توانستیم بازی‌های خوبی را ارائه کنیم و از 36 امتیاز ممکن 34 امتیاز را کسب کردیم و از دیدگاه من عملکرد موفقی در مرحله گروهی لیگ داشتیم و تنها دو امتیاز از دست دادیم که البته در 18 مسابقه این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است.
وی در مورد پیش‌بینی خود از رقابت‌های پلی‌آف نیز گفت: بازی‌های این مرحله قطعاً سخت و غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود و تیم‌ها می‌جنگند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. به این خاطر که امتیازهای مراحل قبل در پلی‌آف لحاظ نشده پس هر تیمی در پلی‌آف عملکرد بهتری داشته باشد می‌تواند نتیجه بهتری کسب کند که این یک نقطه ضعف برای مرحله پلی‌آف محسوب می‌شود.
سرمربی تیم هندبال نیروی زمینی شهید شاملی کازرون خاطرنشان کرد: بی‌شک در دیدار فینال هر دو تیم کیفیت خوبی دارند و البته در دو دیداری که با سپاهان داشتیم یک بازی را برنده و یک بازی را بازنده بودیم. علاقه‌مندم بهترین تیم با بهترین عملکرد به فینال راه پیدا کند تا فینال یک بازی جذاب باشد.
رجبی در پایان خاطر نشان کرد: با آنالیزهایی که در بازی‌های قبل انجام دادیم، می‌توانیم بر بازی پلی‌آف تاثیر بگذاریم. بررسی‌های پیش از مسابقه را انجام داده‌ایم و با آمادگی کامل و دست پر وارد این مرحله می‌شویم و امیدواریم با بهترین نتیجه مسابقات را به پایان برسانیم.
صادق شاه‌نشین: فصل سختی را سپری کردیم
دیدار رفت تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون در مرحله پلی‌آف لیگ برتر هندبال روز ۵ اردیبهشت به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد و در مرحله برگشت نیز یازدهم اردیبهشت‌ماه دو تیم در کازرون به مصاف هم می‌روند. ذوب‌آهن اصفهان با کسب عنوان سوم و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با کسب جایگاه دوم در مرحله گروهی لیگ راهی پلی‌آف لیگ برتر هندبال شدند.
حمید صادق شاه‌نشین، سرمربی تیم هندبال ذوب‌آهن اظهار داشت: در فصل جاری لیگ برتر با توجه به شرایط کرونایی و برگزاری اردوهای تیم ملی شرایط مسابقات به شکل متمرکز شد و در این فصل شاهد بازی‌های جذابی بودیم و تیم‌ها از پیش بازنده نبودند و لیگ بسیار پویا و فعال دنبال شد.
وی به تیم‌های راه یافته به مرحله پلی‌آف اشاره کرد و گفت: هر چهار تیم راه یافته به پلی‌آف از تیم‌های مطرح هندبال کشور هستند و مطمئناً بازی‌های بسیار نزدیکی را شاهد خواهیم بود. برگزاری پلی‌آف به‌صورت رفت و برگشت به تیم‌ها کمک می‌کند تا از وجود تماشاگران بهره‌مند شوند و این اتفاق خوبی برای تیم‌ها به شمار می‌رود.
سرمربی تیم هندبال ذوب‌آهن در مورد بازیکنان مصدوم تیمش نیز اظهار کرد: متأسفانه در طول مسابقات و در هر مرحله، ما بازیکن مصدوم داشتیم. تعداد شش بازیکن از ترکیب اصلی ما مصدوم بودند که تا امروز چهار نفر از این تعداد همچنان به ترکیب تیم اضافه نشده‌اند؛ البته در طول رقابت‌های لیگ سایر بازیکنان تلاش می‌کردند با تلاش مضاعف جای خالی بازیکنان مصدوم را پر کنند و خلائی در تیم ایجاد نشود. با توجه به مصدومیت شش بازیکن به نظرم جایگاه خوبی تا پیش از پلی‌آف کسب کرده‌ایم.
وی افزود: فشردگی مرحله پایانی دور برگشت در اصفهان سبب شد که ما پیش از پلی‌آف سه روز به بازیکنان استراحت بدهیم و بعد از آن تمرینات تاکتیکی خود را شروع کردیم.
صادق شاه‌نشین هدف‌گذاری تیمش را صعود به فینال عنوان کرد و گفت: اولین گام ما برای این دوره از مسابقات صعود به فینال است و پس از آن برای ما فرقی نمی‌کند کدام تیم مقابل ما قرار خواهد گرفت، زیرا هر چهار تیم این مرحله تیم‌های باکیفیتی هستند. برای ما فرقی نمی‌کند چه تیمی در فینال روبروی ما قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه با حریف خود در مرحله گروهی لیگ دو بار مصاف داشتیم، این اتفاق می‌تواند به تیم ما کمک کند، اما با توجه به مصدومیت تعدادی از بازیکنان، فصل سختی را سپری کردیم. امیدواریم در پلی‌آف بتوانیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و جای خالی بازیکنان کلیدی مصدوم را پر و نتایج خوبی کسب کنیم و دل هواداران را شاد کنیم.
اخگر: از نظر مهره پایین‌تر از حریفان هستیم، اما انگیزه زیادی داریم
دیگر دیدار این مرحله بین تیم‌های سپاهان اصفهان و مس کرمان روز ۵ اردیبهشت به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد و در مرحله برگشت نیز یازدهم اردیبهشت‌ماه دو تیم در اصفهان به مصاف هم می‌روند. سپاهان اصفهان با کسب عنوان نخست و مس کرمان با کسب جایگاه چهارم در مرحله گروهی لیگ راهی پلی‌آف لیگ برتر هندبال شدند.
محسن اخگر، سرمربی تیم مس کرمان در مورد مصاف تیمش با سپاهان اصفهان در مرحله پلی‌آف لیگ برتر اظهار کرد: مرحله پلی‌آف از حساسیت بالایی برخوردار است و همه تیم‌های حاضر در این مرحله کیفیت بالایی دارند. دیدار مقابل سپاهان دشوار است و البته ما نیز تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه به کار خواهیم بست.
وی افزود: رقابت‌های لیگ برتر این فصل بسیار جذاب و دیدنی بود. برای تیم ما نیز پیروزی مقابل تیم‌های خوب زغال‌سنگ طبس و سپاهان نوین اصفهان بسیار حائز اهمیت بود تا راهی پلی‌آف شویم. تا پیش از مرحله پلی‌آف، امتیازاتی که برای صعود می‌خواستیم را به‌دست آوردیم و در‌ جمع چهار تیم برتر قرار گرفتیم.
اخگر با بیان اینکه در مرحله پلی‌آف رقابت‌های نزدیکی را شاهد خواهیم بود، گفت: در مرحله پلی‌آف بازی‌های جذابی را شاهد خواهیم بود. هر چهار تیم مهره‌های خوبی در ترکیب دارند و ما نیز تلاش خود را برای کسب نتیجه به کار خواهیم بست‌.
وی در‌ مورد آخرین وضعیت مصدومان تیم مس کرمان نیز گفت: دو بازیکن تاثیرگذار تیمم مصدوم هستند و در تلاش هستیم تا حداقل یکی از این بازیکنان شرایط بازی را در پلی‌آف پیدا کند.
سرمربی تیم هندبال مس کرمان با بیان اینکه در مرحله پلی‌آف تیمش راحت‌تر بازی خود را به نمایش می‌گذارد، گفت: در مرحله پلی‌آف مانند مرحله گروهی فشار بر روی بازیکنانم نیست و بازی راحت‌تر و روان‌تری را به نمایش خواهیم گذاشت.
وی تصریح کرد: از نظر مهره و نفرات از دیگر تیم‌های مرحله پلی‌آف پایین‌تر هستیم اما انگیزه زیادی برای تقابل با حریفان داریم. البته علاقه‌مند بودیم در پلی‌آف مقابل ذوب آهن یا شهید شاملی مصاف می‌کردیم، با این حال تلاش ما رسیدن به پیروزی مقابل سپاهان است. در نهایت اگر مقابل سپاهان به پیروزی دست یابیم فرقی ندارد در فینال با کدام تیم بازی می‌کنیم و اگر راهی فینال شویم قهرمان خواهیم شد.
اخگر در مورد شناخت از سپاهان نیز گفت: در دو دیداری که در مرحله گروهی مقابل سپاهان داشتیم شناخت خوبی از این تیم پیدا کردیم. سپاهان تیمی پرمهره و خوب است با این حال امید داریم که بازی اول را در خانه پیروز شویم و در بازی دوم نتیجه را حفظ کنیم.
سرمربی تیم هندبال مس کرمان در پایان خاطرنشان کرد: شکست دادن سپاهان جزو کارهای دشوار و سخت است اما در نهایت با کسب هر نتیجه‌ای هیچ چیزی از ارزش‌های بازیکنانم کم نمی‌شود چرا که آنها پیش از این ارزش‌های خودشان را ثابت کرده بودند.
رحیمی‌زاده: هدف ما از روز اول قهرمانی بود
دیدار رفت تیم‌های سپاهان اصفهان و مس کرمان در مرحله پلی‌آف لیگ برتر هندبال هم روز ۵ اردیبهشت به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد و در مرحله برگشت نیز یازدهم اردیبهشت‌ماه دو تیم در اصفهان به مصاف هم می‌روند. سپاهان اصفهان با کسب عنوان نخست و مس کرمان با کسب جایگاه چهارم در مرحله گروهی لیگ راهی پلی‌آف لیگ برتر هندبال شدند.
مجید رحیمی‌زاده، سرمربی تیم هندبال سپاهان در مورد آخرین شرایط تیمش در مرحله پلی‌آف لیگ برتر اظهار کرد: مرحله پلی‌آف همواره حساسیت بالایی دارد و نمی‌توان گفت چون یک تیم بالای جدول است یا در رده چهارم لزوما قوی‌تر یا ضعیف‌تر است.
وی افزود: در مرحله پلی‌آف باید بهترین تاکتیک را به کار برد و اشتباهات را به حداقل رساند تا به نتیجه رسید؛ البته به نظرم اگر در این مرحله به‌جای دو مسابقه، سه مسابقه برگزار می‌شد بهتر بود و بازی‌های جذاب‌تری را شاهد بودیم‌. امیدوارم هر تیمی مستحق پیروزی هست راهی مرحله فینال شود.
سرمربی تیم هندبال سپاهان در مورد آخرین شرایط مصدومان تیمش نیز گفت: ما پیش از مرحله پلی‌آف سه مصدوم داشتیم و با تلاش پزشکان هر سه بازیکن شرایط خوبی را پیدا کردند و شرایط بازی را دارند. در هر صورت شرایط ورزش قهرمانی با مصدومیت گره خورده و این شرایط کتمان‌ناپذیر است.
رحیمی‌زاده در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه از تیم حریف شناخت پیدا کرده نیز گفت: در پلی‌آف بازی‌ها حساس‌تر و نزدیک‌تر دنبال می‌شود و به این خاطر که آخرین بازی ما در مرحله گروهی با مس کرمان بوده شناخت خوبی را از نقاط قوت و ضعف این تیم پیدا کردیم‌ و البته حریف نیز همین شناخت را از ما دارد.
رحیمی‌زاده افزود: با مس کرمان دو مرتبه بازی کردیم‌. مس کرمان تیم خوبی است و در هر دو بازی فشار زیادی را به ما آورد. مس کرمان از از تیم‌های ریشه دار لیگ برتر هندبال است و از بازیکنان و مربیان خوبی بهره می‌برد. تلاش می‌کنیم مقابل این تیم کم اشتباه ظاهر شویم و برای پیروزی وارد زمین می‌شویم.
وی در ادامه افزود: مسابقات در مرحله پلی‌آف در بالاترین سطح کیفی برگزار می‌شود و همه تیم‌های حاضر کیفیت بالایی دارند و از بازیکنان خوبی برخوردار هستند. در حال حاضرهر روز در اردو هستیم. تمرینات خوبی داریم و از پشتیبانی خوبی برخورداریم و تمام تلاش ما رسیدن به فینال است.
وی در پاسخ به این‌ سوال که در صورت راهیابی به فینال ترجیح می‌دهد مقابل کدام تیم مصاف کند، گفت: هدف ما از روز اول قهرمانی بوده است. برای ما فرقی ندارد در فینال مقابل کدام تیم قرار می‌گیریم و قطعا هر تیمی راهی فینال شود مستحق حضور در دیدار نهایی بوده است. 
سرمربی تیم هندبال سپاهان در مورد کیفیت مسابقات لیگ نیز گفت: رقابت‌های لیگ کیفیت خوبی داشت و البته به خاطر تقویم شلوغ و پرفشار فدراسیون برای تیم‌های ملی، این دوره از لیگ کمی بیشتر طول کشید. ما در مرحله نخست به هدف خودمان که صدرنشینی بود دست یافتیم. از بازیکنانم راضی هستیم و البته با توجه به اینکه چند ملی‌پوش در تیم داریم کار برای ما سخت‌تر بود و امیدواریم در ادامه راه به هدف اصلی خودمان که قهرمانی است دست یابیم.
https://mardomefarda.ir/vdci.zaqct1aq5bc2t.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما