تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
با پایان یافتن دور برگشت رقابت های لیگ برتر هندبال مردان تیم فولاد مبارکه سپاهان عنوان صدرنشینی را برای خود حفظ کرد.
لیگ برتر هندبال مردان؛ مصاف دوباره سپاهان با مس در پلی آف
به گزارش مردم فردا،هفته سوم از دور برگشت لیگ برتر هندبال مردان و هفته پایانی این دیدارها در این مرحله جمعه شب با برگزاری ۵ دیدار در دو سالن اصفهان پیگیری شد. پیش از این در پایان روز سوم مسابقات چهره چهار تیم راه یافته به مرحله پلی آف مشخص شده بود و دیدارهای جمعه شب تنها جنبه تثبیت رده بندی تیم ها را داشت.
در روز پایانی مرحله سوم دور برگشت لیگ برتر هندبال ایران به میزبانی اصفهان دیدار تیم‌های نیروی زمینی شهید شاملی کازرون و زغال سنگ طبس با نتیجه ۳۲ – ۲۷ به سود نماینده کازرون به اتمام رسید. نیمه نخست این دیدار نیز ۱۴ بر ۱۲ به سود نیروی زمینی شهید شاملی کازرون تمام شد.
با این نتیجه نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با ۳۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر هندبال پیش از مرحله پلی‌آف ایستاد. شهید شاملی کازرون در مرحله پلی‌آف لیگ برتر هندبال به مصاف ذوب آهن اصفهان خواهد رفت.
در ادامه تیم ذوب آهن موفق شد با نتیجه ۳۴ بر ۱۹ مقابل ستارگان دشستان به پیروزی دست یابد و با پیروزی راهی مرحله پلی‌آف شود. ذوب آهن اصفهان در مرحله پلی آف لیگ باید به مصاف نیروی زمینی شهید شاملی کازرون برود. ذوبی‌ها با پیروزی در مصاف خود مقابل ستارگان ۲۵ امتیازی شدند و در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار دارند.
پیش از این سقوط ستارگان دشتستان از لیگ برتر هندبال ایران نیز قطعی شده بود و ستارگان با ۶ امتیاز به کار خود در لیگ برتر پایان دادند.
تیم سپاهان نوین اصفهان با نتیجه ۳۴ بر ۲۶ مقابل پاس ناجای قم به پیروزی رسید و با ۱۹ امتیاز به کار خود در لیگ پایان داد. سپاهان نوین با این پیروزی با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی به کار خود در لیگ برتر هندبال ایران پایان داد. پاس ناجا هم که پیش تر سقوطش از لیگ برتر قطعی شده بود با همان دو امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی باقی ماند.
دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و مس کرمان با برتری ۲۷ بر ۲۲ زردپوشان اصفهان به پایان رسید تا این دو تیم در مرحله پلی‌آف نیز به مصاف یکدیگر بروند. با نتایج کسب شده سپاهان اصفهان ۳۴ امتیازی شد و جایگاه اول جدول لیگ برتر را پیش از مرحله پلی‌آف کسب کرد. سپاهانی‌های باید در مرحله پلی‌آف به مصاف صنعت مس کرمان بروند.
در آخرین دیدار هفته نیز، تیم نفت و گاز گچساران برابر تیم رعد پدافند آمل قرار گرفت و توانست برابر این تیم به پیروزی دست یابد.
نتایج کامل مسابقات جمعه شب به این ترتیب است:
نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۳۲- زغال سنگ طبس ۲۷
ذوب آهن اصفهان ۲۴ - ستارگان دشتستان ۱۹
سپاهان نوین اصفهان ۲۴ - پاس ناجای قم ۲۶
سپاهان اصفهان ۲۷ - صنعت مس کرمان ۲۲
نفت و گاز گچساران ۳۵ _ رعد پدافند آمل ۳۳
رده بندی کامل رقابت های لیگ برتر هندبال در پایان دور برگشت به این ترتیب است:
۱- فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با ۱۸ بازی و ۳۴ امتیاز
۲- نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با ۱۸ بازی و ۳۴ امتیاز
۳- ذوب آهن اصفهان با ۱۸ بازی و ۲۵ امتیاز
۴- صنعت مس کرمان با ۱۸ بازی و ۲۰ امتیاز
۵- فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با ۱۸ بازی ۱۹ امتیاز
۶- زغال سنگ طبس با ۱۸ بازی و ۱۷ امتیاز
۷- نفت و گاز گچساران با ۱۸ بازی و ۱۴ امتیاز
۸- رعد پدافند آمل با ۱۸ بازی و ۹ امتیاز
۹- ستارگان دشتستان با ۱۸ بازی و ۶ امتیاز
۱۰- پاس ناجای قم با ۱۸ بازی و دو امتیاز
به این ترتیب چهار تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، ذوب آهن اصفهان و صنعت مس کرمان به مرحله پلی آف صعود کردند. در مرحله پلی‌آف لیگ برتر هندبال ایران تیم‌های سپاهان اصفهان و مس کرمان به مصاف هم می‌روند و در دیگر سو دو تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون و ذوب آهن اصفهان با یکدیگر تقابل می‌کنند.
سقوط دو تیم ستارگان دشتستان و پاس ناجا به لیگ دسته یک نیز پیش از این قطعی شده بود.
https://mardomefarda.ir/vdcf.cdviw6d0cgiaw.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما