تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۴
جالب است ۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان های تهران، البرز و قم و شمال استان مرکزی تندباد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
هشدار وقوع تندباد شدید و گردوخاک در 4 استان
به گزارش مردم فردا،صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز 26 فروردین فعالیت سامانه همرفتی به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب افزایش می‌یابد و موجب بروز تندباد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان‌های تهران، البرز، قم و شمال استان مرکزی می‌شود.
وی افزود: همچنین انتظار رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ داریم.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این شرایط جوی در ساعاتی که ذکر شد تا اواخر روز شنبه 27 فروردین در این چهار استان ادامه دارد.
ضیائیان اضافه کرد: در این راستا اختلال در تردد درون‌شهری و برون‌شهری پیش‌بینی می‌شود، همچنین خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، آبگرفتگی محلی، جاری شدن روان‌ آب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه همچنین احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.
وی تأکید کرد: توصیه می‌شود در این ساعات از تردد غیر ضروری خودداری شود خودرو در اطراف درختان‌ فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره پارک نشود، همچنین عدم فعالیت در ارتفاع از جمله شهربازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و پرواز با پالاگرایدر در دستور کار باشد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها نداشته باشیم.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: تا اواخر وقت سه‌شنبه 30 فروردین انتظار گذر متناوب امواج تراز میانی جو از کشور داریم که ضمن عبور از هر منطقه موجب کاهش دما می‌شود.
ضیائیان گفت: روز شنبه 27 فروردین در نیمه شرقی کشور، برخی نقاط شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی همچنین شرق لرستان، دامنه‌‌های جنوبی البرز و استان‌های قم و مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.
وی افزود: روز یکشنبه این سامانه بیشتر در شرق سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی،برخی نقاط کرمان و سیستان و بلوچستان و شمال شرق و شرق کشور حاکم است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌‌شنبه 30 فروردین این سامانه در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقفت می‌شود.
ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش پراکنده ، بعدازظهر وزش باد شدید با احتمال تگرگ و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود.
وی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcb.wb0urhb5aiupr.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین