تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
جالب است ۰
شمار مجروحان تیراندازی صبح دیروز (سه‌شنبه) در متروی بروکلین شهر نیویورک آمریکا در حالی به ۲۹ نفر رسیده که مقامات این شهر در یافتن عامل یا عاملان این خشونت و وحشت آفرینی ناکام مانده و مجبور به تعیین جایزه ۵۰ هزار دلاری برای دستگیری مظنون اصلی شده اند.
وحشت در نیویورک؛ افزایش شمار مجروحان تیراندازی مترو به ۲۹ نفر
به گزارش مردم فردا،مقامات بیمارستانی نیویورک سه شنبه شب به وقت محلی اعلام کردند که تعداد مجروحان تیراندازی در متروی بروکلین نیویورک به ۲۹ رسیده است که در سه بیمارستان محلی بستری شده اند و حال هیچ یک از مجروحان وخیم نیست.

بر اساس گزارش ها، ۱۰ نفر به دلیل اصابت مستقیم گلوله مجروح شده اند و بقیه نیز بر اثر استنشاق دود، برخورد با اجسام تیز و همچنین وحشت و ترس از تیراندازی مجروح شده اند.

پلیس نیویورک به دنبال مظنونی به نام "فرانک جیمز"
پلیس نیویورک اعلام کرد که به دنبال دستگیری فردی به نام "فرانک جیمز" به عنوان مظنون اول این تیراندازی است.

به گفته مقامات شهر نیویورک، این فرد یک خودروی ون متعلق به شرکت یو هال را که با تیراندازی ارتباط داشته و در بروکلین پیدا شده اجاره کرده است.

به گفته آنها، جیمز یک روز قبل از تیراندازی این خودرو را در فیلادلفیا اجاره کرده بود.

مقامات توانسته اند کارت اعتباری جیمز را در محل تیراندازی کشف کنند. او با کارت اعتباری کشف شده اقدام به اجاره این ون کرده بود.

جیمز اسیگ رئیس کارآگاهان پلیس نیویورک اعلام کرد فرد مظنون اقدام به انفجار نارنجک های دودزا در قطار کرده و ۳۳ مرتبه با اسلحه خود شلیک کرده است. در این تیراندازی حداقل ۱۰ نفر مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته اند.

بر اساس بیانیه اداره حمل و نقل نیویورک، مقامات این شهر برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنون تیراندازی روز سه شنبه در ایستگاه مترو در سان ست پارک در بروکلین شود، جایزه ۵۰ هزار دلاری تعیین کرده اند.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهویر آمریکا روز سه شنبه گفت که دولتش تا زمانی که مظنون تیراندازی در متروی بروکلین پیدا نشود به تلاش ها ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که تیم او با شهردار شهر نیویورک و کمیسر پلیس این شهر در تماس است.

بایدن افزود که وزارت دادگستری و اف بی آی از نزدیک با پلیس نیویورک در محل حادثه همکاری می کنند.

درپی تیراندازی صبح سه شنبه در متروی بروکلین در شهر نیویورک، سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکا به حالت آماده باش درآمده است و مقامات آمریکایی از مردم می‌خواهند هر امر غیرعادی را گزارش کنند.

درهمین حال"اریک آدامز" شهردار نیویورک در پی این تیراندازی مرگبار گفت که هنوز برای نام‌گذاری تیراندازی در متروی بروکیلن زود است، اما آنچه اتفاق افتاد "ترور" بود.

شهردار جدید نیویورک حاضر به تروریستی خواندن این تیراندازی نشد اما آن را ترور و یک اقدام خشونت‌آمیز بی‌معنا خواند و به خبرنگاران گفت: هنوز تحقیقات در مراحل اولیه خود قرار دارند.

وی در عین حال گفت: این ترور است. شخصی سعی کرد سیستم ما را به وحشت بیندازد. به نظر می رسد وی نوعی بمب دودزا را وارد قطار کرده است.

مایکل دریسکول، دستیار مدیر دفتر میدانی اف‌بی‌آی نیویورک نیز بعدازظهر سه‌شنبه گفت اف‌بی‌آی با پلیس نیویورک در مورد تحقیقات تیراندازی در متروی بروکلین همکاری می‌کند و آنها همه سرنخ‌های عملی را دنبال می‌کنند.

وقوع این تیراندازی در حالی است که فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را روز گذشته وادار کرد تولید سلاح های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند.

اسلحه های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.yemfuqe8ysfzu.html
منبع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین