تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۲
جالب است ۰
وزیر خانواده آلمان به دلیل ارزیابی اشتباه یک سال پیش خود مجبور به استعفا شد. "آنه اشپیگل" از حزب سبزها تابستان گذشته عضو کابینه دولت ایالتی راینلندفالتس بود و پس از وقوع سیل فاجعه‌بار به سفر استراحتی رفته بود.
استعفای وزیر فدرال آلمان به خاطر خطای یک سال پیش
به گزارش مردم فردا،به نقل از دویچه وله، در تابستان ۲۰۲۱ در منطقه آرتال در ایالت راینلندفالتس، واقع در غرب آلمان سیلی فاجعه‌بار جاری شد که در اثر آن ۱۳۴ نفر جان خود را از دست دادند و خسارت‌های زیادی به ساکنان این منطقه وارد شد.

ده روز پس از جاری شدن این سیل، خانم آنه اشپیگل که آن زمان وزارت محیط زیست کابینه ایالتی را در اختیار داشت به همراه خانواده خود راهی سفر استراحتی در فرانسه شده بود. روزنامه "بیلد ام زونتاگ" از این سفر پرده برداشت و در پی آن سیاستمداران و رسانه‌های محافظه‌کار خواستار استعفای آنه اشپیگل از کابینه فدرال شدند. او از دسامبر ۲۰۲۱ وزیر خانواده دولت فدرال بود.

این سیاستمدار جناح چپ سبزها نخست اعلام کرده بود که به دلیل سکته قلبی همسرش و فشار پاندمی کرونا بر فرزندانش مجبور به این سفر شده است. اما منتقدان می‌گویند، حوزه سیاست مسئله شخصی نمی‌شناسد و مسائل شخصی توجیه‌کننده ارزیابی اشتباه از یک وضعیت بحرانی اجتماعی نمی‌تواند باشد.

خانم اشپیگل بعدازظهر دوشنبه تسلیم افکار عمومی و رسانه‌ها شد و پس از اعتراف به اشتباه خود و عذرخواهی، پست وزارت را ترک کرد. 

در پی این کناره‌گیری ریکاردا لانگ، یکی از دو رئیس حزب سبزها در برابر خبرنگاران قرار گرفت و از "شهامت و صراحت احترام‌برانگیز" اشپیگل تقدیر کرد.

امید نوری‌پور، دیگر رئیس حزب سبزها نیز از خدمات پرثمر آنه اشپیگل در مقام وزیر خانواده دولت فدرال قدردانی کرد.

نوری‌پور افزود که اشپیگل "در یک وضعیت دشوار تمام تلاش خود را به خرج داد تا آسیبی به جایگاه دولتی او وارد نیاید و این شایسته احترام است". 

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان از حزب سبزها ضمن بیان این که آنه اشپیگل "دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشته" گفت، آنچه که اشپیگل باید تحمل می‌کرد "روشن ساخت که حوزه سیاست تا چه اندازه می‌تواند بیرحم باشد."

کناره‌گیری یک وزیر ایالتی به همین دلیل
چند روز پیش نیز وزیر محیط زیست ایالت نوردراین وستفالن آلمان، خانم اورزولا هاینن-اسر مجبور به کناره‌گیری از مقام خود شده بود.

در مورد این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی نیز مشخص شده بود که او چند روز پس از وقوع سیل در ماه ژوئیه ۲۰۲۱، به همراه چند تن دیگر از اعضای دولت در جزیره مایورکا در اسپانیا تولد همسر خود را جشن گرفته است. یک نماینده حزب سبزها این عدم حضور وزیر محیط زیست در وضعیت بحرانی جاری شدن سیل فاجعه‌بار را مورد انتقاد شدید قرار داده بود.

این گونه حملات حزبی بی دلیل نیست. علاوه بر پاسخگوبودن سیاستمداران آلمان در قبال کردار و رفتارشان، حدود یک ماه دیگر دو انتخابات ایالتی در آلمان برگزاری می‌شود که برای احزاب آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ یکی در ایالت شمالی اشلسویگ-هولشتاین در ۸ مه و دیگری در ایالت نوردراین وستفالن در غرب آلمان در ۱۵ ماه مه. در هر دوی این ایالت‌ها انتظار می‌رود که حزب سبزها به کسب موفقیت‌های بیشتری نائل آید.
https://mardomefarda.ir/vdcg.u93rak9qqpr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین