تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵
جالب است ۰
امروز قرار است رییس جمهور آلمان از سوی مجمع فدرال این کشور انتخاب شود.
انتخاب رئیس جمهور جدید آلمان
به گزارش مردم فردا،مجمع فدرال آلمان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که قرار است امروز برگزار شود؛ آماده می‌شود.

فرانک والتر اشتاین مایر، رییس جمهور کنونی آلمان برای نامزد شدن برای یک دوره دیگر ابراز آمادگی کرده است. ریاست جمهوری در آلمان یک مقام نسبتا تشریفاتی و با مسئولیت‌های محدود است و مجمعی به نام مجمع فدرال متشکل از نمایندگان مجلس فدرال، شخصیت‌های شاخص سیاسی، نخست وزیران ایالت ها، چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی، هنری و حتی ورزشی از ایالت‌های مختلف، با آرای خود رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند.

از جمله وظایف رئیس جمهور در آلمان، نمایندگی دولت در زمان انعقاد برخی قرارداد‌های بین المللی، بازدید‌های دولتی، پذیرش سفرای خارجی و تایید اعتبار نامه‌های آن‌ها و پیشنهاد دادن و تشریفات انتصاب صدراعظم و وزراست.

فرانک اشتاین مایر به عنوان نامزد ریاست جمهوری، عضو حزب سوسیال دموکرات است که از احزاب حاضر در دولت ائتلافی است و اولاف شولتس، صدر اعظم جدید نیز عضو همین حزب است. اشتاین مایر در صحنه بین الملل چهره‌ای آشناست و او به عنوان وزیر امور خارجه در گفتگو‌های ۱+۵ با ایران شرکت داشت.

علاوه بر اشتاین مایر که بشترین شانس انتخاب مجدد را برای سمت ریاست جمهوری داراست، گرهارد ترابرت از حزب چپ و ماکس اوته از حزب راست افراطی و اشتفانی گباور از طرف جنبش رای دهندگان آزاد به عنوان نامزد‌های انتخابات حضور دارند.

گفتنی است ریاست مجمع فدرال برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را رئیس مجلس آلمان برعهده دارد و رئیس جمهور را برای یک دوره ۴ ساله انتخاب می‌کند. از جمله خبر‌های حاشیه‌ای مجمع فدرال، حضور آنگلا مرکل، صدر اعظم پیشین به عنوان نماینده‌ای از یک ایالت شمالی آلمان به نام مکلنبورگ فورپومرن است.

او سال گذشته اعلام کرد از همه سمت سیاسی کناره گیری خواهد کرد و از این جهت حضورش در مجمع فدرال برای انتخابات رئیس جمهور یک خبر قابل توجه برای رسانه‌های محسوب می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcd.f0o2yt0z5a26y.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین